Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polski rynek reklamowy wzrośnie o 4,6 proc. w 2020 roku

Według prognozy dynamika wzrostu wydatków na reklamę internetową przekroczy jeszcze w 2019 roku średnią rynkową (fot. Pixabay.com)

Według analizy agencji mediowej Zenith (Publicis Media) wartość polskiego rynku reklamowego w 2020 roku osiągnie 8,2 mld zł, czyli wzrośnie o 4,6 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.

W 2020 roku reklamodawcy wciąż będą największe budżety lokować w telewizji, ale to wydatki na reklamę online mają rosnąć najszybciej. W podziale na media przewidywany wzrost wydatków reklamowych w Polsce w 2019 roku zanotują: telewizja (o 1,4 proc.), internet (o 8,5 proc.), radio (o 1,5 proc.), outdoor (o 2,3 proc.), kino (o 4,6 proc.). Natomiast ograniczone zostaną wydatki reklamowe w prasie - w magazynach będzie spadek o 9,7 proc., a w dziennikach o 10,2 proc.
Według prognozy dynamika wzrostu wydatków na reklamę internetową przekroczy jeszcze w 2019 roku średnią rynkową, do czego przyczynią się przede wszystkim zwiększone inwestycje w reklamę wideo, w tym w reklamę wideo kupowaną programatycznie.

Press

Dynamika wydatków reklamowych w 2020 roku (fot. materiały prasowe)

Globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2020 roku o 4,3 proc., do 666 mld dol.

(IKO, 11.12.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.