Polski rynek reklamowy wzrośnie o 4,6 proc. w 2020 roku
Według prognozy dynamika wzrostu wydatków na reklamę internetową przekroczy jeszcze w 2019 roku średnią rynkową (fot. Pixabay.com)
Według analizy agencji mediowej Zenith (Publicis Media) wartość polskiego rynku reklamowego w 2020 roku osiągnie 8,2 mld zł, czyli wzrośnie o 4,6 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.
W 2020 roku reklamodawcy wciąż będą największe budżety lokować w telewizji, ale to wydatki na reklamę online mają rosnąć najszybciej. W podziale na media przewidywany wzrost wydatków reklamowych w Polsce w 2019 roku zanotują: telewizja (o 1,4 proc.), internet (o 8,5 proc.), radio (o 1,5 proc.), outdoor (o 2,3 proc.), kino (o 4,6 proc.). Natomiast ograniczone zostaną wydatki reklamowe w prasie - w magazynach będzie spadek o 9,7 proc., a w dziennikach o 10,2 proc.
Według prognozy dynamika wzrostu wydatków na reklamę internetową przekroczy jeszcze w 2019 roku średnią rynkową, do czego przyczynią się przede wszystkim zwiększone inwestycje w reklamę wideo, w tym w reklamę wideo kupowaną programatycznie.
Dynamika wydatków reklamowych w 2020 roku (fot. materiały prasowe)
Globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2020 roku o 4,3 proc., do 666 mld dol.
(IKO, 11.12.2019)