Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP chciała kupić "Przegląd Sportowy" od RAS Polska

W przyszłym roku redaktorem naczelnym "PS" zostanie Michał Kołodziejczyk

Telewizja Polska była zainteresowana zakupem od Ringier Axel Springer Polska dziennika "Przegląd Sportowy". Wydawca sprawy nie komentuje.

W internetowym radiu Weszło FM dyrektor TVP Sport Marek Szkolnikowski był pytany, czy telewizja chce kupić "Przegląd Sportowy". "Miałem taki pomysł jakiś czas temu" - przyznał Szkolnikowski. Zaznaczył, że było to przed odejściem redaktora naczelnego "PS" Przemysława Rudzkiego i dyrektora programowego segmentu sportowego wydawnictwa Michała Pola.

"Przegraliśmy z polityką i koledzy z RASP uznali, że nie poddadzą się repolonizacji mediów i nie chcą tego, żeby »Przegląd Sportowy« trafił w ręce Telewizji Polskiej" - opowiadał Marek Szkolnikowski. Tłumaczył, że chciał stworzyć "konsorcjum sportowe". Przyznał, że "było dużo kwestii formalno-prawnych". "Nie do końca było jasne, czy Telewizja Polska może kupić komercyjny podmiot. Przy takiej zdecydowanej odmowie i tych wszystkich napiętrzających problemach uznaliśmy, że jednak nie jest to pomysł wart kontynuacji" - dodał.

Biuro prasowe TVP nie odniosło się do naszych pytań w tej sprawie. Wypowiadać na ten temat nie chce się również Springer. - Bez komentarza - ucina Agnieszka Skrzypek-Makowska, communications manager w RAS Polska.

Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP, pomysł kupna przez TVP gazety uważa za dziwny. - Zgodnie z ustawą w celu realizacji zadań publicznych można otworzyć przedsiębiorstwo. Zakup gazety na pewno wymagałby zgody ministra nadzorującego telewizję i Rady Mediów Narodowych. Moim zdaniem wydawanie gazety nie mieści się w zadaniach publicznej telewizji. Jest też pytanie o sposób finansowania - mówi Braun. - Jeśli TVP zarzuca, że Ringier Axel Springer Polska nie chciał się poddać repolonizacji z powodów politycznych, to wyraźnie widać, że oni z powodów politycznych chcieli to kupować - stwierdza.

We wrześniu średnia sprzedaż "Przeglądu Sportowego" wyniosła 21 334 egz. (dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy). Jak informowaliśmy we wrześniu, redakcja "Przeglądu Sportowego" może zostać połączona z Onet Sport. Doszło już do zmian w kierownictwie pisma. Odszedł naczelny tytułu Przemysław Rudzki, w przyszłym roku pismem zacznie kierować Michał Kołodziejczyk.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 15.11.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.