Zenith: w sektorze beauty rosną wydatki reklamowe
Wartość wydatków reklamowych w kategorii beauty ma przekroczyć w 2021 roku 500 mln zł (fot. Pixabay.com)
Wydatki reklamowe w Polsce w branży kosmetycznej wzrosną w 2020 roku o około 2,7 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith w raporcie "Beauty Advertising Expenditure Forecasts".
Analitycy Zenith przewidują, że wartość wydatków reklamowych w kategorii beauty przekroczy w 2021 roku 500 mln zł. Do 2021 roku największy udział w wydatkach reklamowych, czyli około 61 proc. - ma mieć telewizja. Z kolei największą dynamikę wzrostu będzie miała reklama internetowa (jej udział w wydatkach reklamowych wyniesie 24 proc.). Wpływ na wzrost udziału reklamy internetowej będą miały display i wideo, które będą wiodącymi kanałami dystrybucji treści reklamowych.
Spadną natomiast wydatki na reklamę w prasie - do 2021 jej udział obniży się do około 11 proc. (czyli o 3 punkty procentowe mniej, niż w 2018 roku). "Marki z branży kosmetycznej przenoszą budżety na reklamę internetową, aby skorzystać z połączenia skutecznego budowania marki i kanału sprzedaży. Niemniej jednak telewizja i czasopisma pozostają ważne w sektorze beauty i w Polsce wciąż stanowią znacznie większy udział w reklamie kosmetyków niż w pozostałych kategoriach" – komentuje Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.
Tymczasem udział globalnych wydatków na reklamę w sektorze beauty wyniesie w 2019 roku 2,7 proc. (14,4 mld dol.), a w 2021 roku będzie to już 4,7 proc. (15,8 mld dol.). Twórcy raportu podają, że będzie to sprzyjać globalnej ekspansji reklamy w kanałach e-commerce i zwiększy zapotrzebowanie na działania reklamowe w digitalu.
(IKO, 14.11.2019)