Agora w trzecim kwartale ze wzrostem przychodów, ale też z większą stratą
Na koniec września zatrudnienie w Agorze wynosiło 2514 etatów (fot. Agora.pl)
W trzecim kwartale 2019 roku przychody Grupy Agora to 293,3 mln zł (wzrost o 13 proc. względem trzeciego kwartału 2018 roku). Spółka zanotowała stratę netto 3,1 mln zł (wzrost o 10,7 proc.). Jej wynik EBITDA to 47,4 mln zł (wzrost o 178,8 proc.).
Grupa podkreśla, że na jej wyniki „istotnie wpłynęło wejście w życie standardu MSSF 16” i że w celu zachowania porównywalności danych przedstawiono także dane bez uwzględnienia wpływu MSSF 16 – jej zysk netto wyniósł wtedy 7,5 mln zł, a zysk EBITDA – 27,8 mln zł.
Na przychody Agory złożyły się sprzedaż biletów do kin - 63 mln zł (wzrost o 14,2 proc.) i sprzedaż barowa w kinach – 28,5 mln zł (wzrost o 35,1 proc.), sprzedaż usług reklamowych - 134,1 mln (wzrost o 9,6 proc.). Przychody z segmentu radia wyniosły 25,6 mln zł (wzrost o 12,8 proc.), a internetu – 48,2 mln zł (wzrost o 21,1 proc.).
Łączne przychody w prasie wyniosły 63,2 mln zł (spadek o 9,6 proc.). Wpływy ze sprzedaży samej „Gazety Wyborczej” wyniosły 23,7 mln zł (wzrost o 8,7 proc.). Spadły zaś przychody ze sprzedaży usług poligraficznych – do 11,2 mln (spadek o 31,7 proc.). W połowie roku zamknęła drukarnie w Tychach i Pile.
Koszty operacyjne netto Grupy Agora wyniosły 287,1 mln zł (wzrost o 9 proc.). Spółka podaje, że to efekt zwiększania ich w segmentach film i książka, internet, radio oraz reklama zewnętrzna. Spadek nakładów operacyjnych nastąpił w prasie.
Na koniec września zatrudnienie w Grupie wynosiło 2514 etatów (o 229 mniej niż rok wcześniej).
(JSX, 08.11.2019)