Twitter rezygnuje z reklam politycznych
Szczegóły zakazu mają zostać opublikowane 15 listopada (fot. freestocks.org/Unsplash.com)
Od 22 listopada na Twitterze nie będzie można zamieszczać politycznych reklam.
"Podjęliśmy decyzję, by wstrzymać wszystkie polityczne reklamy na całym świecie na Twitterze. Wierzymy, że na zasięg wiadomości o treści politycznej trzeba zasłużyć, a nie go kupić" - poinformował Jack Dorsey, współzałożyciel i dyrektor generalny tego serwisu społecznościowego.
Podkreślił, że nie chodzi o wolność wypowiedzi. "Chodzi o płacenie za zasięg. A płacenie za zwiększenie zasięgu politycznych treści niesie znaczące konsekwencje, na które obecna infrastruktura demokratyczna może nie być przygotowana" - dodał.
Szczegóły zakazu mają zostać opublikowane 15 listopada. Decyzja Twittera zbiega się początkiem amerykańskiej kampanii przed wyborami prezydenckimi, które odbędą się blisko za rok, 3 listopada 2020 roku.
(PAP, PAZ, 31.10.2019)