Effie Awards: DDB i Wavemaker najefektywniejszymi agencjami dwudziestolecia
Podczas gali wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i sześć złotych statuetek (fot. Facebook.com/ Effie Poland)
DDB i Wavemaker otrzymały tytuły najefektywniejszych agencji komunikacyjnych 20-lecia na jubileuszowej XX gali konkursu SAR Effie Awards Poland. Najefektywniejszą firmą 20-lecia uznano Grupę Żywiec.
Poza jubileuszowymi przyznano też doroczne nagrody. Najbardziej efektywną agencją roku została VMLY&R, a najbardziej efektywną agencją mediową - Starcom. Grand Prix Effie 2019 otrzymała kampania „Chce się Ż” (Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just).
W sumie wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i sześć złotych statuetek. Najcenniejsze otrzymali twórcy kampanii: w kategorii Brand experience - „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” (Fundacja Rak'n'Roll, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa), w kategorii Long term marketing excellence - „Chce się Ż” (Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, Just), w kategorii Napoje alkoholowe - „Odkrywaj więcej Amundsen Vodka” (Stock Polska, The Digitals), w kategorii Napoje bezalkoholowe - „Mistrzowie Tiger” (Maspex, Brasil i Starcom), w kategorii Retail/kanały sprzedaży - „Kawa na każdym rogu” (Żabka, PZL, Spark Foundry i Spacecamp) i w kategorii Uroda i pielęgnacja - „9 milionów powodów Corega” (GSK, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu production).
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards nominacje uzyskały 94 kampanie w 23 kategoriach.
(MNI, 28.10.2019)