Miesięcznik "Zwierciadło" z najwyższą sprzedażą od 20 lat
Egzemplarz sierpniowego numeru "Zwierciadła" kosztował 4,99 zł (regularna cena to 6,99 zł)
Sprzedaż sierpniowego wydania miesięcznika "Zwierciadło" (Zwierciadło) wyniosła 134 545 egz. i była najwyższa od 20 lat.
Wydawnictwo podkreśla, że różnica w sprzedaży między "Zwierciadłem" a liderem segmentu, "Twoim Stylem" (Wydawnictwo Bauer), wyniosła 13 672 egz. i była najmniejsza w historii.
Sierpniowe wydanie ukazało się w nakładzie 200 tys. egz. Kosztowało 4,99 zł (regularna cena to 6,99 zł), pojawiła się też limitowana edycja z okładką wydrukowaną na płótnie w cenie 11 zł. Na okładce numeru widniała Marilyn Monroe, a w środku m.in. zdjęcia z ostatniej sesji gwiazdy.
Z danych ZKDP wynika, że w pierwszym półroczu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem "Zwierciadła" wyniosła 78 881 egz., a "Twojego Stylu" - 129 566 egz.
Zdaniem medioznawcy prof. Tadeusza Kowalskiego o wysokiej sprzedaży "Zwierciadła" mogły zadecydować niższa cena w połączeniu z atrakcyjną okładką z wielką gwiazdą oraz okres wakacyjny. - Trudno powiedzieć, na ile ten efekt będzie trwały. Może część osób, która zetknęła się z pismem, kupi następny numer. Ale pokażą to dopiero wyniki z kolejnych miesięcy – mówi. Kowalski sceptycznie podchodzi jednak do zwiększania sprzedaży czasopism za pomocą promocji lub gadżetów. - Czy to się w dłuższym czasie przełoży na wzrost sprzedaży? Badania w średnim okresie pokazywały, że ona raczej nie rośnie trwale – zaznacza.
"Zwierciadło" ukazuje się od 1957 roku, początkowo jako tygodnik, od 1990 roku jest miesięcznikiem. Redaktor naczelną jest Paulina Stolarek, felietony piszą m.in. Tomasz Jastrun, Maciej Stuhr, Szymon Majewski i Artur Andrus.
(JSX, 23.10.2019)