Facebook zakazuje reklam zniechęcających do udziału w wyborach
Na Facebooku nie będzie reklam, które odradzają ludziom głosowanie w wyborach (fot. Pixabay.com)
Facebook poinformował, że zakazuje reklam zniechęcających do udziału w wyborach. To część programu koncernu w walce z dezinformacją i próbami manipulowania wyborcami przed wyścigiem prezydenckim w USA w 2020 roku.
Facebook zacznie banować płatne reklamy sugerujące, że głosowanie w wyborach jest bezużyteczne, a także reklamy, które odradzają ludziom głosowanie. Wcześniej serwis Marka Zuckerberga podkreślał, że nie będzie ingerował w treść reklam politycznych ani ich cenzurował. Ale w poniedziałek ogłosił podczas rozmowy z inwestorami i mediami, że wyraźnie oznaczane będą te treści w reklamach politycznych, które niezależnie fact-checkerzy uznają za fałszywe. FB oznaczy także kontent i reklamy pochodzące od mediów kontrolowanych przez państwo (nie dotyczy to nadawców publicznych).
(MC, 23.10.2019)