Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

OBWE: wybory w Polsce zmącone przez stronniczość mediów publicznych

OBWE skrytykowała stronniczość mediów publicznych (screen: osce.org)

O Koalicji Obywatelskiej i Polskim Stronnictwie Ludowym negatywnie, a o rządzie oraz Prawie i Sprawiedliwości wyłącznie pozytywnie. Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE) skrytykowała TVP w oświadczeniu dotyczącym wyborów parlamentarnych.

“Wybory były dobrze zorganizowane od strony głosowania, ale choć wyborcy wchodząc do kabiny w lokalach mieli wiele opcji, to ich zdolność do podjęcia świadomej decyzji była osłabiona przez brak bezstronności w mediach, w szczególności u publicznych nadawców” - stwierdził cytowany w komunikacie prasowym szef misji OBWE Jan Petersen.

Z opisanego w raporcie OBWE monitoringu mediów wynika, że programy informacyjne TVP 1 i TVP Info wykazywały wyraźne uprzedzenie wobec kandydatów Koalicji Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego. W mediach publicznych kandydaci tych partii często nazywani byli przez dziennikarzy „żałosnymi", „niekompetentnymi" lub po prostu „kłamcami". W monitorowanym okresie KO i PSL poświęcono w sumie 46 procent czasu w informacjach w TVP 1 oraz 44 proc. w TVP Info - ale miały one negatywny wydźwięk. Dla porównania - PiS i rząd poświęcono 41 proc. w TVP 1 oraz 43 proc. w TVP Info - ale informacje te były o pozytywnym zabarwieniu. Informacje na temat partii rządzącej były często powiązane z relacjami z działania rządu, przy czym programy rządu były wyraźnie przypisywane osiągnięciom PiS.

Organizacja zwróciła także uwagę na cechy systemu prawnego rzutujące negatywnie na wolność prasy i wypowiedzi w Polsce, takie jak penalizacja naruszeń dóbr osobistych i ograniczenia w dostępie do informacji publicznej.

Galeria: TOP 10 - Najchętniej oglądane programy 7-13 października

(MNI, AMS, 15.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.