Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

OBWE: wybory w Polsce zmącone przez stronniczość mediów publicznych

OBWE skrytykowała stronniczość mediów publicznych (screen: osce.org)

O Koalicji Obywatelskiej i Polskim Stronnictwie Ludowym negatywnie, a o rządzie oraz Prawie i Sprawiedliwości wyłącznie pozytywnie. Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE) skrytykowała TVP w oświadczeniu dotyczącym wyborów parlamentarnych.

“Wybory były dobrze zorganizowane od strony głosowania, ale choć wyborcy wchodząc do kabiny w lokalach mieli wiele opcji, to ich zdolność do podjęcia świadomej decyzji była osłabiona przez brak bezstronności w mediach, w szczególności u publicznych nadawców” - stwierdził cytowany w komunikacie prasowym szef misji OBWE Jan Petersen.

Z opisanego w raporcie OBWE monitoringu mediów wynika, że programy informacyjne TVP 1 i TVP Info wykazywały wyraźne uprzedzenie wobec kandydatów Koalicji Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego. W mediach publicznych kandydaci tych partii często nazywani byli przez dziennikarzy „żałosnymi", „niekompetentnymi" lub po prostu „kłamcami". W monitorowanym okresie KO i PSL poświęcono w sumie 46 procent czasu w informacjach w TVP 1 oraz 44 proc. w TVP Info - ale miały one negatywny wydźwięk. Dla porównania - PiS i rząd poświęcono 41 proc. w TVP 1 oraz 43 proc. w TVP Info - ale informacje te były o pozytywnym zabarwieniu. Informacje na temat partii rządzącej były często powiązane z relacjami z działania rządu, przy czym programy rządu były wyraźnie przypisywane osiągnięciom PiS.

Organizacja zwróciła także uwagę na cechy systemu prawnego rzutujące negatywnie na wolność prasy i wypowiedzi w Polsce, takie jak penalizacja naruszeń dóbr osobistych i ograniczenia w dostępie do informacji publicznej.

Galeria: TOP 10 - Najchętniej oglądane programy 7-13 października

(MNI, AMS, 15.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.