Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith znów obniża prognozę wzrostu polskiego rynku reklamowego

Analitycy Zenith wskazują, że ograniczone zostaną wydatki reklamowe w prasie (fot. Bank Phrom/Unsplash.com)

Według analizy agencji mediowej Zenith (Publicis Media) wartość polskiego rynku reklamowego w 2019 roku osiągnie 7,85 mld zł, czyli wzrośnie o 3,1 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. W lipcu prognozowano, że wzrost ten wyniesie 3,9 proc. (a wcześniej 5,3 proc.). 

Analitycy Zenith wskazują, że dynamika PKB w Polsce w drugim kwartale 2019 roku nie osiągnęła zakładanego wzrostu o 4,5 proc. i zatrzymała się na poziomie 4,4 proc. "Pomimo to dobra kondycja polskiej gospodarki i jej odporność na spowolnienie obserwowane w Unii Europejskiej bardzo pozytywnie zaskakują" - podaje agencja w  analizie. 

W podziale na media przewidywany wzrost wydatków reklamowych w Polsce w 2019 roku zanotują: telewizja (o 1,4 proc.), internet (o 8,5 proc.), radio (o 1,5 proc.), outdoor (o 1,8 proc.), kino (o 3,1 proc.). Natomiast ograniczone zostaną wydatki reklamowe w prasie - w magazynach będzie spadek o 9,7 proc., a w dziennikach o 11,1 proc.

Press

Dynamika wydatków na reklamę w 2019 roku (fot. materiały prasowe)

Globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2019 roku o 4,4 proc., do 640 mld dol. Według prognozy po raz pierwszy wydatki na reklamę w mediach społecznościowych przewyższą inwestycje reklamodawców w prasie drukowanej. Udział platform social mediowych w globalnym rynku reklamowym wzrośnie o 20 proc., osiągając poziom 84 mld dol. Natomiast nakłady finansowe na reklamę w gazetach i magazynach spadną o 6 proc., do 69 mld dol. "Automatyzacja kampanii w social mediach pozwala brandom osiągać wzrosty dzięki możliwości optymalizacji działań pod kątem konkretnych celów biznesowych" - komentuje Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

Galeria: "Szukając Alaski" w HBO

Press

Dynamika wydatków na reklamę w 2019 roku (fot. materiały prasowe)

Globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2019 roku o 4,4 proc., do 640 mld dol. Według prognozy po raz pierwszy wydatki na reklamę w mediach społecznościowych przewyższą inwestycje reklamodawców w prasie drukowanej. Udział platform social mediowych w globalnym rynku reklamowym wzrośnie o 20 proc., osiągając poziom 84 mld dol. Natomiast nakłady finansowe na reklamę w gazetach i magazynach spadną o 6 proc., do 69 mld dol. "Automatyzacja kampanii w social mediach pozwala brandom osiągać wzrosty dzięki możliwości optymalizacji działań pod kątem konkretnych celów biznesowych" - komentuje Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

(IKO, 08.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.