Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith znów obniża prognozę wzrostu polskiego rynku reklamowego

Analitycy Zenith wskazują, że ograniczone zostaną wydatki reklamowe w prasie (fot. Bank Phrom/Unsplash.com)

Według analizy agencji mediowej Zenith (Publicis Media) wartość polskiego rynku reklamowego w 2019 roku osiągnie 7,85 mld zł, czyli wzrośnie o 3,1 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. W lipcu prognozowano, że wzrost ten wyniesie 3,9 proc. (a wcześniej 5,3 proc.). 

Analitycy Zenith wskazują, że dynamika PKB w Polsce w drugim kwartale 2019 roku nie osiągnęła zakładanego wzrostu o 4,5 proc. i zatrzymała się na poziomie 4,4 proc. "Pomimo to dobra kondycja polskiej gospodarki i jej odporność na spowolnienie obserwowane w Unii Europejskiej bardzo pozytywnie zaskakują" - podaje agencja w  analizie. 

W podziale na media przewidywany wzrost wydatków reklamowych w Polsce w 2019 roku zanotują: telewizja (o 1,4 proc.), internet (o 8,5 proc.), radio (o 1,5 proc.), outdoor (o 1,8 proc.), kino (o 3,1 proc.). Natomiast ograniczone zostaną wydatki reklamowe w prasie - w magazynach będzie spadek o 9,7 proc., a w dziennikach o 11,1 proc.

Press

Dynamika wydatków na reklamę w 2019 roku (fot. materiały prasowe)

Globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2019 roku o 4,4 proc., do 640 mld dol. Według prognozy po raz pierwszy wydatki na reklamę w mediach społecznościowych przewyższą inwestycje reklamodawców w prasie drukowanej. Udział platform social mediowych w globalnym rynku reklamowym wzrośnie o 20 proc., osiągając poziom 84 mld dol. Natomiast nakłady finansowe na reklamę w gazetach i magazynach spadną o 6 proc., do 69 mld dol. "Automatyzacja kampanii w social mediach pozwala brandom osiągać wzrosty dzięki możliwości optymalizacji działań pod kątem konkretnych celów biznesowych" - komentuje Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

Galeria: "Szukając Alaski" w HBO

Press

Dynamika wydatków na reklamę w 2019 roku (fot. materiały prasowe)

Globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2019 roku o 4,4 proc., do 640 mld dol. Według prognozy po raz pierwszy wydatki na reklamę w mediach społecznościowych przewyższą inwestycje reklamodawców w prasie drukowanej. Udział platform social mediowych w globalnym rynku reklamowym wzrośnie o 20 proc., osiągając poziom 84 mld dol. Natomiast nakłady finansowe na reklamę w gazetach i magazynach spadną o 6 proc., do 69 mld dol. "Automatyzacja kampanii w social mediach pozwala brandom osiągać wzrosty dzięki możliwości optymalizacji działań pod kątem konkretnych celów biznesowych" - komentuje Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

(IKO, 08.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.