Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 03, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PAP nie wynajęła sali na debatę, bo jej temat "uderzał w wizerunek Agencji"

Instytut Bronisława Komorowskiego regularnie wynajmował salę Centrum Prasowego PAP (fot. Panek, Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0)

Polska Agencja Prasowa odmówiła wynajęcia swojej sali Fundacji Instytut Bronisława Komorowskiego, która chciała 3 października w Centrum Prasowym PAP zorganizować debatę połączoną z prezentacją raportu o mediach publicznych. Zdaniem zarządu PAP temat tego wydarzenia "uderzał w wizerunek Agencji".

Raport "Media publiczne 2015-2019. Studium upadku. Co dalej?" miał być w czwartek zaprezentowany w sali Centrum Prasowego PAP przy ul. Brackiej w Warszawie. Jan Dworak, przewodniczący rady Fundacji IBK, mówi "Presserwisowi", że Instytut regularnie wynajmował tę salę. - Sala została zarezerwowana ponad miesiąc przed planowanym terminem konferencji. Kiedy jednak wysłaliśmy PAP tytuł konferencji, dostaliśmy odmowę wynajęcia sali – relacjonuje Dworak. Dodaje, że w e-mailu PAP przekazała, iż odstąpiła od umowy "zgodnie z regulaminem". - Nie przywołali żadnego punktu regulaminu. Bez wątpienia przyczyną jest temat. PAP jest chętna do wynajmowania sali, ale widocznie są granice komercyjnego spojrzenia wyznaczane przez niepokój, co powiedzą zwierzchnicy – uważa Dworak.

Zarząd PAP zaznacza, że Fundacja w formularzu zgłoszeniowym przesłanym 6 września jako temat konferencji wpisała "debata i prezentacja raportu", a 26 września miała zmienić temat na "Media publiczne 2015-2019. Studium upadku. Co dalej?". Zarząd agencji odmówił udostępnienia sali, uznając zlecenie za "niezgodne z regulaminem". "Pracownicy Centrum Prasowego PAP zostali wprowadzeni przez zleceniodawcę w błąd. Nowy, zmieniony temat konferencji i jej opis jednoznacznie wyczerpywały § 3. Pkt. 1. Regulaminu sali konferencyjnej" - czytamy w piśmie przesłanym nam przez zarząd PAP.

Wspomniany paragraf regulaminu mówi, że PAP może odmówić udostępnienia sali, m.in. jeżeli charakter wydarzenia jest "sprzeczny z przepisami prawa lub mógłby w negatywny sposób wpłynąć na wizerunek Usługodawcy (PAP – przyp. red.)". Zdaniem zarządu PAP zamówienie Fundacji "zawierało sformułowania, naruszające dobra osobiste osób trzecich i kolidowało z interesami PAP S.A., uderzając bezpośrednio w klientów oraz wizerunek agencji".

Debata została przeniesiona do Winosfery przy ul. Chłodnej 31 w Warszawie. Rozpocznie się w czwartek o godz. 14.

Galeria: TOP 10 - Najchętniej oglądane programy we wrześniu

(JSX, 03.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.