Branża reklamowa ogląda programy chętniej na laptopie niż telewizorze
90 proc. badanych przedstawicieli agencji mediowych, reklamowych i reklamodawców deklaruje, że ma w domu laptop i smartfon (fot. Fox/Pexels.com)
Przedstawiciele branży reklamowej częściej niż reszta społeczeństwa oglądają treści wideo na laptopie i smartfonie i mniej z nich ma w domu telewizor - wynika z badania AdNation, przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie TVN Media.
90 proc. badanych przedstawicieli agencji mediowych, reklamowych i reklamodawców deklaruje, że ma w domu laptop i smartfon, a w przypadku osób spoza branży jest to odpowiednio 66 proc. i 70 proc. respondentów w wieku 16-49 lat.
W porównaniu z badaniem w 2018 roku wzrósł odsetek pracowników branży mających w domu telewizor (z 56 proc. do 68 proc.), a spadł - posiadających tablet (z 52 proc. do 43 proc.). W przypadku reszty społeczeństwa również więcej osób odpowiedziało, że w ich domu jest telewizor (wzrost z 86 proc. do 93 proc.).
Programy, seriale i filmy przedstawiciele branży oglądają chętniej na laptopie (57 proc.) niż telewizorze (44 proc.), podczas gdy pozostali badani wybierają przede wszystkim telewizor (85 proc.), a laptop wskazał tylko co piąty z nich (20 proc.).
Badanie AdNation przeprowadzono wśród 144 pracowników agencji mediowych, reklamowych i reklamodawców, a także na grupie 707 osób w wieku 16-49 lat spoza branży.
(KOZ, 24.09.2019)