Wirtualna Polska chce walczyć z mową nienawiści
W spocie kilkuletnie dzieci czytają na głos wypowiedzi m.in. polityków (screen: materiały prasowe)
Wirtualna Polska przygotowała kampanię społeczną #StopMowieNienawiści, która ma zwrócić uwagę na dobór słów w dyskursie publicznym. Portal zapowiada też stworzenie własnego systemu moderacji komentarzy opartego na sztucznej inteligencji.
Redakcja portalu przygotowała 47-sekundowy spot, w którym kilkuletnie dzieci czytają na głos kontrowersyjne i nieetyczne wypowiedzi osób publicznych, w tym polityków, jakie padły w ostatnich latach np. „dorżniemy watahę”, „skłamał jak bura suka”, „musimy walić przeciwnika”. Spot kończy hasło: „Dzieci widzą i słyszą. #StopMowieNienawiści”. WP zapewnia, że dzieci biorące udział w kampanii były pod opieką psychologa.
Kampania wystartuje 6 września i potrwa kilka tygodni. Spot będzie można zobaczyć w wybranych sieciach kin w całej Polsce (Helios, Multikino, CinemaCity), internecie i serwisach WP przy każdej informacji, która dotyczy polityki i mowy nienawiści. Redakcje WP opublikują też cykl artykułów na temat mowy nienawiści.
"W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań" – mówi cytowany w komunikacie Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.
Zespół Wirtualnej Polski rozpoczął również pracę nad własnym systemem moderacji opartym na sztucznej inteligencji. Jego wdrożenie planowane jest na 2020 rok.
(PD, 06.09.2019)