Chiny wydadzą 1 mln dol. na propagandę w mediach społecznościowych
Agencja prasowa Xinhua ogłosiła przetarg na partnera, który wraz z nią będzie w stanie „być chińskim głosem i zdobywać za granicą uznanie (screen: Youtube.com/Vox)
Chińskie władze prowadzą kampanię atakującą uczestników protestów w Hongkongu i mają zamiar wydać 1 mln dol. na propagandę w zagranicznych mediach społecznościowych.
Chińska agencja prasowa Xinhua ogłosiła przetarg na partnera, który wraz z nią będzie w stanie „być chińskim głosem i zdobywać za granicą uznanie oraz poparcie dla Myśli (prezydenta - przyp. red.) Xi Jinpinga”. Na krótkiej liście podmiotów zabiegających o kontrakt agencji są dwa państwowe dzienniki "Renmin Ribao" (Dziennik Ludowy) i "Guangming Ribao" (Głos Oświecenia).
Twitter poinformował 19 sierpnia, że zawiesił 939 kont wygenerowanych w Chinach, które „rozmyślnie i celowo miały siać polityczny zamęt w Hongkongu”. Facebook usunął trzy grupy, siedem stron i pięć profili w związku z „zaangażowaniem w dezinformację” dotyczącą wydarzeń w Hongkongu.
(MC, 23.08.2019)