Spoty OLX najpopularniejsze na YouTube w czerwcu
Za kreację kampanii odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, a za stronę wizualną – F25 (screen: Youtube.com/OLX Polska)
Na pierwszych pięciu miejscach czerwcowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard znalazły się reklamy firmy OLX.
Najpopularniejszy na YouTube w czerwcu okazał się spot "A co gdyby? #2", który jest częścią kampanii "A co gdyby?" z udziałem Janusza Chabiora, w której przekonuje on użytkowników OLX do prowadzenia kulturalnych rozmów pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. W reklamach pokazano skutki używania wulgaryzmów w konwersacji, oszukiwanie drugiej strony czy lekceważenie wirtualnych kontrahentów. Za kreację kampanii odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, a za stronę wizualną – F25.
Spot "A co gdyby? #2" został opublikowany 6 czerwca na kanale OLX Polska na YouTube (ma obecnie 1,2 mln wyświetleń). Porusza on temat zaniżania ceny produktu, argumentując to wymyśloną chorobą.
Drugie miejsce w zestawieniu zajął spot "A co gdyby? #4", w którym pokazano nieuprzejme zachowanie sprzedającego. Trzecie miejsce zajęła reklama "A co gdyby? #5", w której poruszono temat żądania bezpłatnej dostawy zakupionego produktu. Dalsze miejsca zajęły "A co gdyby? #7" (pokazano konsekwencje wystawiania przedmiotu za 0 zł, aby przyciągnąć więcej zainteresowanych, a potem żądanie od nich zapłaty) i "A co gdyby? #3" (dzwonienie do sprzedającego w sprawie niedotyczącej ogłoszenia).
Zestawienie YouTube Ads Leaderboard oparte jest na danych dotyczących zaangażowania użytkowników (liczba odsłon w Polsce i procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego). Zestawienie dotyczy wyłącznie filmów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
(IKO, 16.07.2019)