Polskie Stowarzyszenie Reklamodawców ma powstać do końca 2020 roku

Rafał Szysz, CEO Stars, został tymczasowym liderem inicjatywy powołania Polskiego Stowarzyszenia Reklamodawców (fot. archiwum Rafała Szysza)
Firma doradcza ds. mediów Stars wraz ze Światową Federacją Reklamodawców (WFA) zawarły porozumienie, w którym zapowiadają stworzenie do końca 2020 roku Polskiego Stowarzyszenia Reklamodawców.
Polskie Stowarzyszenie Reklamodawców ma być organizacją niezależną i non-profit, "ukierunkowaną na współpracę członkowską marketerów, by pomóc im sprostać wspólnym wyzwaniom rynkowym i umożliwić im dzielenie się doświadczeniami". Zadaniem Stars jest zgromadzenie poparcia dla inicjatywy wśród polskich marketerów, zaś WFA będzie zachęcało należących do federacji reklamodawców, którzy prowadzą działalność w Polsce, do dołączenia do tworzącego się stowarzyszenia.
Rafał Szysz, założyciel i CEO Stars, został tymczasowym liderem inicjatywy o roboczej nazwie Advertisers. W 2011 roku Szysz próbował już stworzyć związek reklamodawców Advertisers.PL wraz z Romanem Jędrkowiakiem, ale zawiesili działania związane z tą inicjatywą ze względu na małe zainteresowanie. Dlaczego teraz ma się udać? - Tym razem mamy wsparcie Światowej Federacji Reklamodawców. Ponadto reklamodawcy są bardziej otwarci niż dawniej, angażują się w dyskusje, są aktywni na takich wydarzeniach jak Forum IAB. Chęć uczestnictwa w stowarzyszeniu zadeklarowało już kilkunastu naszych klientów - mówi "Presserwisowi" Rafał Szysz.
Pierwsze spotkanie dotyczące założenia Polskiego Stowarzyszenia Reklamodawców odbędzie się w drugiej połowie września.
(IKO, 11.07.2019)
