"Gazeta Wyborcza" ma ponad 190 tys. cyfrowych prenumerat
W ciągu ostatnich pięciu miesięcy liczba cyfrowych prenumerat wzrosła o 13 proc. (fot. materiały prasowe)
"Gazeta Wyborcza" (Agora SA) na koniec maja 2019 roku miała 192 415 aktywnych prenumerat cyfrowych.
W ciągu ostatnich pięciu miesięcy, czyli od końca 2018 roku, liczba cyfrowych prenumerat wzrosła o 21 865. Według Agory do wzrostu przyczyniły się m.in. wprowadzone w lutym zmiany w ofercie cyfrowej. Pojawiła się wtedy możliwość dostępu do treści dla trzech wybranych przez subskrybenta osób. Oprócz tego wszyscy prenumeratorzy zyskali możliwość korzystania z aplikacji mobilnej Wyborcza.pl - wzrost subskrybentów aplikacji w iTunes i Google Play wzrósł o 144 proc. względem grudnia 2018 roku.
Agora zapowiedziała, że w 2022 roku chce mieć 327 tys. prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej". Na koniec 2018 roku, z wynikiem 170 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych, "Gazeta Wyborcza” znalazła się na 15. miejscu zestawienia organizacji FIPP, skupiającej wydawców prasy z całego świata.
W maju w zespole strategii online "Gazety Wyborczej” zostały utworzone nowe stanowiska. Mateusz Szaniewski, dotychczas prowadzący zespół ds. mediów społecznościowych „Gazety Wyborczej”, został kierownikiem marketingu subskrypcji cyfrowych. Z kolei Katarzyna Ostrowska i Maksymilian Salski objęli stanowiska kierowników wzrostu subskrypcji cyfrowych.
(KOZ, 18.06.2019)