Marketerzy powołali koalicję, by mieć wpływ na badanie mediów
Nowe badanie mediów, zapowiadane od dawna przez KRRiT, ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet
Przedstawiciele branży marketingowej utworzyli koalicję "Marketerzy dla lepszych badań", aby mieć wpływ na projekt badania jednoźródłowego.
Inicjatorami porozumienia są marketerzy zrzeszeni w IAA Polska Międzynarodowym Stowarzyszeniu Reklamy. Powołanie koalicji jest pokłosiem spotkania w sprawie badań mediów z 28 maja. Wówczas przedstawiciele mediów zadeklarowali, że chcą przejąć inicjatywę w przygotowaniu podstaw jednoźródłowego badania mediów.
"Chcemy mieć wpływ na proces tworzenia nowego standardu badań mediów, który w założeniu ma pomóc nam w eliminowaniu nieefektywnych kosztów komunikacji z rynkiem i podnieść zwrot z inwestycji reklamowych. Istotny jest dla nas także stały i pełny dostęp do informacji na temat postępów prac po to, by nowe badania jak najlepiej odpowiadały na nasze potrzeby" - poinformowała Irena Pobłocka, ekspert ds. marketingu w Grupie Lotos, zaangażowana w powołanie koalicji.
Nowe badanie mediów, zapowiadane od dawna przez KRRiT, ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet. Do realizacji nowych badań powołany został zespół Telemetria Polska.
(IKO, 12.06.2019)