Nadawcy krytycznie o komunikacji przy pracach nad zintegrowanym badaniem mediów
Nowe badanie mediów, zapowiadane od dawna przez KRRiT, ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet (fot. Nikolay Tarashchenko/ Unsplash)
"Nadawcy krytycznie ocenili dotychczasową komunikację w projekcie oraz procedowanie prac projektowych" - napisano w komunikacie po spotkaniu dot. zintegrowanego pomiaru mediów.
We wtorek odbyło się spotkanie zorganizowane przez nadawców telewizyjnych, internetowych i radiowych, z udziałem przedstawicieli branży reklamowej. "Podczas spotkania omówiona została dotychczasowa współpraca poszczególnych grup interesariuszy z KRRiT oraz sposób i jakość komunikacji z zespołem Telemetria Polska. Nadawcy krytycznie ocenili dotychczasową komunikację w projekcie oraz procedowanie prac projektowych" - napisano w komunikacie.
Nadawcy poinformowali, że "wspólnie podjęli się przygotowania założeń zintegrowanych badań mediów w Polsce, które zostaną skonsultowane z marketerami i domami mediowymi, a także zweryfikowane przez instytuty badawcze od strony kosztowej oraz możliwości realizacyjnych". Zapowiedzieli też organizację konferencji, na której zaprezentują wizję badań mediów i modelu ich finansowania. Wypracowany projekt ma zostać przedłożony KRRiT z rekomendacjami rynku. A w przypadku braku porozumienia z KRRiT, nadawcy nie wykluczają przeprowadzenia zintegrowanego badania mediów "w ramach szerokiej współpracy rynkowej".
- Nie usłyszeliśmy żadnych propozycji rozwiązań, a raczej została nam przedstawiona kolejność prac, które będą wykonywane, począwszy od ustaleń pomiędzy nadawcami telewizyjnymi, a następnie radiowymi i internetowymi. Nie jest to zła kolejność. Kluczowy natomiast będzie moment połączenia wysiłków nadawców ze stroną zakupową, aby interesy wszystkich były zagwarantowane - mówi "Presserwisowi" Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.
- Wygląda na to, że jest wola wśród wszystkich interesariuszy, żeby rozmawiać o standardzie badań jednoźródłowych - komentuje Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
W spotkaniu uczestniczyły zespoły media owners committee (telewizyjny, internetowy i radiowy) wraz z IAA Polska Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR, domami mediowymi, marketerami oraz instytutami badawczymi.
Nowe badanie mediów, zapowiadane od dawna przez KRRiT, ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet. Do realizacji nowych badań powołany został zespół Telemetria Polska. (IKO)
(IKO, 29.05.2019)