Orange ma zapłacić 13 mln zł kary za nierzetelne reklamy
Według UOKiK operator nie informował o dodatkowej opłacie (fot. Wikimedia Commons, domena publiczna)
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję UOKiK, który nałożył karę na Orange Polska za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Jednocześnie obniżył ją z 16 do 13 mln zł. Sprawa dotyczy reklam Neostrady – radiowej, telewizyjnej i billboardowej.
Jak podaje UOKiK, operator, promując Neostradę, zachęcał klientów niskimi opłatami miesięcznymi, ale nie informował rzetelnie o dodatkowej opłacie, którą musieli ponieść klienci nieposiadający telefonu stacjonarnego. Zdaniem urzędu komunikat na temat konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów był nieczytelny i wprowadzał w błąd. Wówczas UOKiK nałożył na Orange ponad 16 mln zł kary. Natomiast w kwietniu 2019 roku sąd obniżył ją do 13 mln zł (uwzględniono, że praktyka była stosowana w okresie przedkontraktowym).
(IKO, 05.06.2019)