Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 05, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orange ma zapłacić 13 mln zł kary za nierzetelne reklamy

Według UOKiK operator nie informował o dodatkowej opłacie (fot. Wikimedia Commons, domena publiczna)

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję UOKiK, który nałożył karę na Orange Polska za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Jednocześnie obniżył ją z 16 do 13 mln zł. Sprawa dotyczy reklam Neostrady – radiowej, telewizyjnej i billboardowej.

Jak podaje UOKiK, operator, promując Neostradę, zachęcał klientów niskimi opłatami miesięcznymi, ale nie informował rzetelnie o dodatkowej opłacie, którą musieli ponieść klienci nieposiadający telefonu stacjonarnego. Zdaniem urzędu komunikat na temat konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów był nieczytelny i wprowadzał w błąd. Wówczas UOKiK nałożył na Orange ponad 16 mln zł kary. Natomiast w kwietniu 2019 roku sąd obniżył ją do 13 mln zł (uwzględniono, że praktyka była stosowana w okresie przedkontraktowym).

(IKO, 05.06.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.