Wirtualna Polska i Agora ciągną indeks WIG-Media
WIG-Media obejmuje 14 spółek z sektora mediowego notowanych na GPW (fot. Wikimedia Commons)
Indeks sektorowy WIG-Media od początku roku wzrósł o około 12 proc., a w ciągu ostatniego miesiąca o prawie 4,5 proc., co plasuje go w czołówce na Giełdzie Papierów Wartościowych. Eksperci wskazują jednak, że indeks spółek medialnych nie odzwierciedla kondycji całego sektora.
Indeks WIG-Media obejmuje 14 spółek z sektora mediowego notowanych na GPW. Wirtualna Polska ma w nim udział 54 proc., Agora - 22 proc., ATM Grupa - 8,5 proc., Kino Polska - 4 proc., pozostałe nie przekraczają 3 proc.
Kapitalizacja całego WIG-Media wynosi około 3,5 mld zł. W WIG-Media nie uwzględnia się Cyfrowego Polsatu, ponieważ znajduje się on w WIG-Telekomunikacja. W ujęciu miesięcznym indeks firm medialnych ma drugą najwyższą stopę zwrotu spośród pozostałych indeksów sektorowych (jest ich w sumie 14). Od początku roku WIG-Media plasuje się natomiast między 4. a 6. miejscem wśród indeksów sektorowych.
Obserwowany ostatnio wzrost WIG-Media nie oznacza jednak, że wszystkie spółki w tym sektorze zyskują na wartości, ponieważ mają one nierównomierny wpływ na jego wartość. - WIG-Media nie jest do końca miarodajny, jeżeli chodzi o obrazowanie kondycji całego sektora mediowego, ponieważ ponad połowę wagi w indeksie ma Wirtualna Polska, która razem z Agorą ma w nim ponad 75 procent udziału - wskazuje Marcin Nowak, analityk Ipopema Securities.
Akcje Wirtualnej Polski od początku roku podrożały o około 11,5 proc., a stopa zwrotu z ostatniego miesiąca to około 4,6 proc. - podobne wartości w analogicznych okresach zanotował cały indeks WIG-Media.
(BIG, 21.04.2019)