Kampania "Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi"
Wolontariusze biorący udział w akcji odbiorą posiłki, które zostały Polakom po Świętach i zawiozą do lokalnych jadłodajni dla ubogich i bezdomnych osób(screen: Youtube.com/Maria Skołożyńska)
Trwa ogólnopolska kampania, która promuje wielkanocną edycję akcji charytatywnej „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi”. W akcję zaangażowali się przedstawiciele świata kultury, sportu, mediów oraz twórcy internetowi. Wszystkie działania związane z akcją są realizowane pro bono.
“Podzielmy się” to inicjatywa społeczna działająca od 2015 roku, na początku w samej Warszawie, a obecnie ma charakter ogólnopolski. Ideą akcji jest zbieranie od ludzi nadwyżki jedzenia po świętach, aby oddać je osobom potrzebującym. Każdego roku odbywają się dwie edycje akcji - wielkanocna i bożonarodzeniowa. W ubiegłym roku po Wielkanocy organizatorzy rozdali 10 tys. posiłków.
Tegoroczna akcja „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi” wystartuje w lany poniedziałek. W całej Polsce wolontariusze przyjadą pod wskazane adresy, odbiorą posiłki, które zostały po świętach i zawiozą do lokalnych jadłodajni dla ubogich i bezdomnych. Akcja potrwa w dniach 22-24 kwietnia, obejmie 50 miast i miasteczek w 16 województwach, m.in. Warszawę, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Katowice, Poznań, Zieloną Górę i Łódź.
Akcję poprzedza ogólnopolska kampania. W tym roku do udziału zaangażowano influencerów, dziennikarzy, aktorów i sportowców, w tym: Rafała Masnego, Beatę Sadowską, Natalię Sosin Krosnowską, Julię Kamińską, Modnego Tatę, Urszulę Dębską, Żabsona, Piotra Kędzierskiego, Maję Bohosiewicz, Gabi Drzewiecką, Bartosza Kurka oraz Grzegorza Daukszewicza.
Wszyscy występują w 30-sekundowym spocie wideo. Jako osoby świadomie dokonujące wyborów żywieniowych są przedstawieni w kontraście do ludzi, którzy tego wyboru nie mają i brakuje im nawet podstawowych produktów spożywczych.
Akcję, zarówno od strony koncepcyjnej (powstała w ramach konkursu Young Creatives organizowanego przez SAR), produkcyjnej i mediowej, jak i poprzez zbiórkę żywności, wspiera Group One. Pomysłodawcami kampanii są: Adam Kręgielewski, strategy planner Labcon i Mateusz Garbarczyk, strategy planner Value Media. Za scenariusz spotu i realizację projektu odpowiada agencja Labcon. Spot wyprodukowało Media Ready. Agencja SalesTube odpowiada za kampanię reklamową akcji na Facebooku.
(PD, 19.04.2019)