Netflix z większym zyskiem i blisko 150 mln subskrybentów
Netlfix na koniec I kwartału miał prawie 150 mln subskrybentów (fot. Unsplash.com)
Netflix przedstawił lepsze od oczekiwań rynkowych wyniki za pierwszy kwartał 2019 roku. Spółka zanotowała wzrost przychodów oraz zysku netto, utrzymała również skalę wzrostu liczby subskrybentów, których na koniec marca miała 148,86 mln.
Przychody Netfliksa w pierwszych trzech miesiącach tego roku wzrosły o 22,2 proc. w ujęciu rok do roku, do 4,52 mld dol., zysk netto wzrósł o 18,6 proc. - do 344 mln dol. Spółka poinformowała także, że na koniec marca miała 148,86 mln subskrybentów (o 25,2 proc. więcej rok do roku).
Ponad 60,2 mln użytkowników Netflix ma w Stanach Zjednoczonych (ponad 5 mln więcej niż przed rokiem), a 88,6 mln subskrybentów na rynkach zagranicznych (wzrost o prawie 25 mln użytkowników).
Spółka przedstawiła również prognozy na II kwartał tego roku, z których wynika, że przewiduje większe przychody (wzrost do 4,928 mld dol.) przy jednoczesnym spadku rentowności (zysk netto na II kwartał prognozowany jest na 249 mln dol.). Liczba abonentów ma wynieść 153,86 mln (wzrost o 23,7 proc. w ujęciu rocznym).
Akcje Netfliksa od początku bieżącego roku podrożały o ponad 34 proc.
(BIG, 17.04.2019)