Ponad 200 tys. użytkowników Apple News+ w 48 godzin
Ponad 200 tys. użytkowników Apple News+ obecnie korzysta z darmowego miesiąca próbnego (fot. materiały prasowe)
W ciągu pierwszych 48 godzin od uruchomienia usługi Apple News+ zarejestrowało się w niej ponad 200 tys. użytkowników – podał „New York Times”. Do nowej platformy dystrybucji cyfrowej prasy nadal nie są przekonani wydawcy m.in. „NYT” i "Washington Post".
Nowojorski dziennik zwraca uwagę, że wszyscy zarejestrowani użytkownicy korzystają obecnie z darmowego miesiąca próbnego i nie wiadomo, ilu z nich zdecyduje się na płatną subskrypcję. Gazeta podaje też, że Apple News+ osiągnął znacznie lepszy wynik niż Texture, usługa kupiona w ubiegłym roku przez Apple, na bazie której powstał Apple News+.
Wyniki nadal nie przekonują wydawców „New York Timesa” i „Washington Post”. Mark Thompson, prezes wydawnictwa The New York Times Company, uważa, że przez pomieszanie źródeł w usłudze użytkownicy nie wiedzą, czyje treści czytają. Z kolei rzeczniczka „The Washington Post” Kris Coratti powiedziała, że gazeta koncentruje się na powiększaniu własnej bazy subskrybentów i nie jest zainteresowana oferowaniem produktów za pośrednictwem innej firmy.
Wydawcy jako jeden z powodów, dla których nie dołączają do Apple News+, podają też warunki finansowe oferowane przez Apple.
(PD, 04.04.2019)