Spotify zamknie konta, na których blokowane są reklamy
Spotify ma ponad 200 mln użytkowników, z czego blisko 100 mln to użytkownicy usługi Premium (fot. Heidi Sandstrom/ Unsplash)
Spotify opublikował nowe warunki korzystania z serwisu, zgodnie z którymi jego użytkownicy nie będą mogli blokować reklam.
Według nowych warunków zakazane jest „korzystanie z narzędzi pozwalających blokować lub omijać reklamę, jak i tworzenie lub dystrybucja” takich narzędzi. Firma zapowiada, że będzie zamykać konta, których użytkownicy łamią te zasady, w „trybie natychmiastowym” i bez uprzedzenia.
Serwis Spotify zamknął czwarty kwartał 2018 roku z przychodami 1,49 mld euro (wzrost o 30 proc. rok do roku) i zyskiem 94 mln euro (rok wcześniej zanotował stratę 87 mln euro). Na przychody składają się wpływy od użytkowników korzystających z abonamentu Premium – 1,32 mld euro, oraz z reklam – 175 mln euro. Z platformy korzystało 207 mln użytkowników, z czego 96 mln stanowili użytkownicy Premium.
(MC, 13.02.2019)