Disney straci setki milionów dolarów z tytułu sprzedaży licencji serwisom

Na początku serwis Disneya ma oferować 5 tys. godzin programów
W związku z uruchomieniem własnego serwisu streamingowego koncern medialny Disney utraci ważne źródło przychodu, jakim są wpływy ze sprzedaży praw licencyjnych do kontentu zewnętrznym graczom tego rynku.
Jak donosi serwis branżowy BroadbandTVNews, tylko zakończenie współpracy z Netfliksem spowoduje, że amerykański koncern nie zarobi w tym roku z tego tytułu 150 mln dol.
Disney zdecydował się na wycofanie z większości umów z zewnętrznymi serwisami streamingowymi w związku z planowanym na końcówkę tego roku startem serwisu Disney+. W jego ofercie znajdą się pozycje z biblioteki programowej Disneya i koncernu medialnego 21st Century Fox (Disney jest w trakcie jego przejęcia).
Na początku serwis ma oferować w sumie 5 tys. godzin programów, w tym 7 tys. odcinków seriali i 500 filmów.
(LL, 12.02.2019)
