W 2018 roku najwięcej na kampanie wydał RMF FM, Meloradio przed Radiem Zet
(fot. Pixabay.com)
W 2018 roku najbardziej aktywną reklamowo rozgłośnią był RMF FM.
Z danych Kantar Media (cennikowe wydatki rozgłośni na reklamę w telewizji, prasie, kinach i na nośnikach outdooru) wynika, że Grupa RMF na reklamy swojej głównej stacji RMF FM przeznaczyła 26 mln zł, czyli o 3,9 proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugim najmocniej wspieranym reklamowo radiem była należąca do Eurozetu sieć Meloradio – na działania reklamowe wydano cennikowo 13,9 mln zł wobec 198 tys. zł w 2017 roku (Meloradio we wrześniu 2017 roku zastąpiło Radio Zet Gold). Wartość cennikowa kampanii Radia Zet wyniosła 10,1 mln zł i było to o 3,9 proc. więcej niż w 2017 roku.
Wśród pięciu najmocniej reklamowanych rozgłośni były także ponadregionalne RMF Classic (Grupa RMF) z wydatkami na poziomie 7,7 mln zł (wzrost o 32,1 proc.) i sieć Radio Złote Przeboje (Grupa Radiowa Agory) – 7,5 mln zł (spadek o 31,8 proc.).
(KOZ, 29.01.2019)