Grupa Abstra w 2018 roku miała 8,24 mln zł przychodu
Olek Wandzel, Cezary Jóźwik, Rafał Masny i Robert Pasut z Abstra (fot. materiały prasowe)
Abstra, producent treści wideo na YouTube (należy do prowadzących kanał Abstrachuje.tv), zakończyła 2018 rok z 8,24 mln zł przychodów reklamowych, co oznacza prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z 2017 rokiem – wynika ze sprawozdania firmy przedstawionego na konferencji prasowej.
Na poziomie wyniku EBIT spółka ma 2,3 mln zł straty, co tłumaczy inwestycjami. W 2018 roku firma zrealizowała ponad 100 kampanii, a produkcje Abstra uzyskały 567 mln wyświetleń. 33 proc. jej przychodów (2,72 mln zł) pochodziło z kanału Abstrachuje.tv, 16 proc. (1,33 mln zł) z kanału Beksy, a 11 proc. (0,91 mln zł) z Nieprzygotowani.
- Jeszcze nie wszystkie kanały są rentowne, ale coraz szybkiej dochodzimy do tego. Chcemy, aby nowe kanały stawały się rentowne już w drugim kwartale działania – mówił na środowej konferencji Olek Wandzel, VP sales marketing Abstra.
Abstra jest producentem 15 kanałów na YouTube, z czego pięć powstało w 2018 roku (Michał Sieńkowski, Maksymalnie, Klara Kontra Świat, Do Roboty, W Karolach Głównych). W 2019 roku Abstra zamierza zwiększyć liczbę kanałów, tworzyć kanały partnerskie i realizować produkcje zewnętrzne (w ub.r. firma wyprodukowała dla Onetu program sportowy "Prosto w Szczenę").
Abstra powstała w 2016 roku – została założona przez Cezarego Jóźwika, Rafała Masnego i Roberta Pasuta, twórców kanału Abstarchuje.tv. Obecnie w firmie pracuje ponad 90 osób.
(IKO, 24.01.2019)