Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 02, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Widzowie najbardziej ufają "Faktom", najmniej "Wiadomościom"

Krzysztof Ziemiec jest jednym z prowadzących "Wiadomości" TVP1 (screen: Vod.tvp.pl)

Programem informacyjnym z największym zaufaniem wśród widzów są „Fakty” TVN, a najmniejsze mają „Wiadomości” TVP1 - wynika z sondażu IPSOS dla OKO.press.

Serwis badanie dotyczące najbardziej wiarygodnych programów informacyjnych zrobił ponownie po dwóch latach. I jak sam przyznał „wygląda na to, że Polacy i Polki żyją w swoich bańkach informacyjnych i przez ostatnie 24 miesiące nic tego nie zmieniło”.

Z danych za grudzień 2018 r. wynika, że TVN cieszy się największym zaufaniem – ma 34 proc. Ale dwa lata temu ten wynik był wyższy – wynosił 36 proc. Wzrosła za to wiarygodność „Wydarzeń” Polsatu – z 23 do 26 proc. Najmniejsze zaufanie mają obecnie „Wiadomości” TVP1 - 24 proc. (wcześniej 25 proc.).

OKO.press informuje, że najciekawsze wyniki daje porównanie grup, które ufają poszczególnym programom. „Wiadomościom” wierzą masowo wyborcy PiS (58 proc.), ale wśród wszystkich innych osób tylko 8 proc. wskazuje je jako najbardziej wiarygodne.

Z kolei polsatowskiego „Wydarzenia” są programem „drugiego wyboru” niemal dla wszystkich. „Gdyby TVP przestała nadawać, wyborcy PiS przełączyliby się na Polsat, ale wyborcy SLD czy KO – również” - analizuje OKO.press.

Wybór programu informacyjnego jest również wyborem pokoleniowym. „Wydarzenia” to program trzydziestolatków i młodszych. „Fakty” TVN – czterdziestolatków, sześćdziesięciolatków i starszych. „Wiadomości” TVP – pięćdziesięciolatków.

(SK, 02.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.