Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Rzeczpospolita" z reklamą promującą prezydenta Chin i jego reformy

Bogusław Chrabota - redaktor naczelny "Rzeczpospolitej"(fot. Szymon Jankowski)

W czwartkowej "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) opublikowana została całostronicowa reklama promująca przywódcę Chin prezydenta Xi Jinpinga i przeprowadzane przez niego reformy. Redaktor naczelny dziennika Bogusław Chrabota informuje, że reklamy nie widział ze względu na urlop.

Reklama została umieszczona na całej stronie A24, w dziale Ekonomia i Rynek. Składa się z artykułu pt.: "Xi Jinping: człowiek, który wprowadza chińskie reformy w nową erę" i kilku fotografii. Te pokazują prezydenta np. podczas rozmów z pracownikami gospodarstwa na prowincji czy w czasie otwarcia wystawy w jednym z muzeów. Tekst opisuje m.in. reformy, które "na wielu frontach" przeprowadza Xi Jinping, gigantyczny wzrost gospodarczy tego państwa i zadowolenie samych mieszkańców.

Press

Reklama Xi Jinpinga pojawiła się w dziale Ekonomia i Rynek dziennika

Redaktor naczelny "Rz" w rozmowie z "Presserwisem" mówi, że ze względu na urlop reklamy nie widział. Zaznacza jednak, że tematem Chin zajmuje się zawodowo i "prawdą jest, że Xi Jinping w fundamentalny sposób reformuje tej kraj". – Owszem, to jest państwo autorytarne, nie ma tam swobód demokratycznych takich, jak byśmy chcieli, nie ma mocnej zasady ochrony praw człowieka, ale kraj się błyskawicznie reformuje. Jeżeli o tym jest tekst, to jest zgodny z prawdą – komentuje Chrabota.

Podkreśla, że reklama "na pewno ma charakter komercyjny", lecz po szczegóły odsyła do swojego zastępcy Michała Szułdrzyńskiego. Ten mówi krótko: "Nie komentujemy jako redakcja decyzji podjętych przez biuro reklamy" i odsyła do Jarosława Machockiego, członka zarządu ds. komercyjnych.

Machocki nie udziela informacji na temat tego, kto zamówił reklamę. – To tajemnica handlowa – stwierdza. Zapewnia, że nie każdy materiał reklamowy jest zamieszczany w dzienniku. – Zawsze patrzymy, co w nim się znajduje – mówi. Dopytywany, czy reklama promująca Xi Jinpinga budziła wątpliwości, odpowiada: "To jest materiał komercyjny, który został zamieszczony, tyle mogę powiedzieć".

(KW, 28.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.