Snapchat chce stworzyć telewizję dla milenialsów
We Francji ze Snapchata korzysta 13 mln użytkowników (fot. Thought Catalog/ Unsplash)
Snapchat nawiązał współpracę z 13 firmami medialnymi we Francji - w tym France Télévisions, BFM TV, Loopsider, Webedia, Konbini News i l'Olympique de Marseille. Chce pozyskiwać krótkie filmy informacyjne, a w dalszej perspektywie „stworzyć telewizję pokolenia Snapchata” – pisze tygodnik finansowy „La Tribune”.
Właściciel Snapchata zabiega o zdywersyfikowanie oferty, zwłaszcza że od sześciu miesięcy traci użytkowników. Snapchat Inc., spółka matka platformy społecznościowej, ma zamiar rozwijać we Francji format informacyjny „Shows”, na który składają się krótkie filmiki, zazwyczaj trwające od trzech do siedmiu minut. Oprócz bieżących informacji tematami filmów, przeznaczonych głównie dla młodych odbiorców, będą sport, kuchnia, muzyka, filmy i seriale.
We Francji ze Snapchata korzysta 13 mln użytkowników, z czego 80 proc. ma ponad 18 lat. Dorothee Topin, która odpowiada za umowy z mediami społecznościowymi we France Télévisions, wyjaśnia, że porozumienie ze Snapchatem to forma poszukiwania młodych odbiorców „tam, gdzie już ich znaleziono, ponieważ jest to pokolenie, które nie ogląda telewizji tak naturalnie, jak robili to jego rodzice”.
(MC, 21.11.2018)