Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SAR i IAA: to rynek, a nie KRRiT ma decydować o badaniu mediów

Nowe badanie mediów ma objąć telewizję, radio i internet (fot. Nikolay Tarashchenko/ Unsplash)

W przyszłym tygodniu ma zostać podpisany list intencyjny w sprawie stworzenia joint investment committee (JIC), który będzie odpowiadać za nowe badanie mediów. Zastrzeżenia do proponowanej treści listu mają Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.

We wtorek z inicjatywy SAR i IAA Polska obyło się spotkanie podsumowujące dotychczasowe prace ws. nowego badania mediów. W wydanym przez SAR i IAA Polska komunikacie podano, że jedyna kwestia, co do której stowarzyszenia porozumiały się do tej chwili z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, to mniejszościowy udział KRRiT w JIC.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedstawiła uczestnikom spotkania propozycję listu intencyjnego, który chce podpisać z rynkiem. Znalazło się w niej sformułowanie, że "JIC jako wspólna reprezentacja rynku zajmować się będzie w szczególności: stymulowaniem rozwoju badan mediów, opracowywaniem metodologii badań, wypracowywaniem modelu finansowania i kontroli badań mediów na rynku polskim".

- Kluczowym ustaleniem we wrześniu było stwierdzenie, że JIC, czyli reprezentacja rynku z udziałem KRRiT, będzie miał zagwarantowaną decyzyjność w kwestii ostatecznego kształtu badania, wyboru agencji badawczej, zakresu i sposobu kontroli realizacji badania - wyjaśnia Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska. - Skoro mamy podpisać się pod tym listem, to chcemy, żeby powtórzyć w nim konkretne ustalenia, które już zostały poczynione - dodaje.

SAR i IAA Polska w komunikacie przypomniały, że w trakcie wrześniowych konsultacji KRRiT, IAA Polska i SAR zgodnie wyraziły wolę, żeby to rynek, a nie regulator lub spółka przez niego powołana decydował o tym, jak ostatecznie będzie wyglądało badanie. "Brak tego stwierdzenia w propozycji listu intencyjnego przedłożonej przez Telemetrię Polską sprawił, że podpisanie dokumentu odłożono na przyszły tydzień" - czytamy w komunikacie.

Przypomnijmy, że przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski w październiku przed sejmową komisją kultury mówił, że do realizacji nowych badań powołana zostanie spółka Telemetria Polska, a 100 proc. udziałów w niej ma mieć Skarb Państwa.

Nowe badanie mediów, zapowiedziane przez KRRiT, ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet.

(KOZ, 08.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.