Vectra nie przejmie Multimedia Polska

Akcjonariusze i zarząd Multimedia Polska odstąpili od planowanej transakcji (fot. Pinho/ Unsplash)
Operator kablowy Vectra nie przejmie konkurencyjnej sieci Multimedia Polska, której większościowi akcjonariusze i zarząd odstąpili od planowanej transakcji.
Firma Multimedia Polska w wydanym komunikacie poinformowała, że minął okres wyłączności dla Vectry na "ustalenie kluczowych warunków oraz zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji". "Po przeanalizowaniu ryzyk rynkowych i transakcyjnych związanych z planowanym zbyciem 100% akcji Multimedia Polska na rzecz spółki Vectra – akcjonariusze większościowi oraz zarząd spółki zdecydowali w dniu dzisiejszym o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji" - podano.
- Nie komentujemy decyzji Multimediów - ucina rzecznik Vectry Krzysztof Stefaniak.
Wstępne porozumienie w sprawie sprzedaży Vectra i Multimedia Polska podpisały pod koniec sierpnia. Pod koniec września Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do drugiego etapu postępowanie w tej sprawie. UOKiK uznał, że istnieje ryzyko ograniczenia konkurencji.
"Mamy bardzo wyraźnego przeciwnika" - powiedział, wskazując UOKiK, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej Jerzy Straszewski podczas konferencji PIKE w Toruniu. "Nie można pozwolić, żeby regulator niszczył nam rynek. A niszczy" - ocenił Straszewski.
Wcześniej UOKiK miał zastrzeżenia do przejęcia Multimedia przez UPC i ostatecznie do tej transakcji również nie doszło.
Vectra na koniec 2017 roku miała 970,9 tys. abonentów, a Multimedia Polska – 752,7 tys.
(KOZ, 08.11.2018)
