Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 24, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szef KRRiT oczekuje od branży zaangażowania finansowego w nowe badanie

Do realizacji projektu Telemetria Polska ma powstać osobna spółka należąca do Skarbu Państwa. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oczekuje finansowego zaangażowania nadawców, reklamodawców i domów mediowych.

O tworzonych przez KRRiT badaniach mówił we wtorek na posiedzeniu sejmowej komisji kultury i środków przekazu przewodniczący Rady Witold Kołodziejski.

– Od pewnego czasu głosy dosyć powszechne całego środowiska – mówię powszechne, bo to nie tylko te najbardziej dobitne, jak krytyczny stosunek do badań ze strony Telewizji Polskiej, ale całego środowiska, również nadawców komercyjnych, i telewizyjnych, i przede wszystkim radiowych – mówią o niesatysfakcjonującym modelu obecnych badań – powiedział Kołodziejski. – Krajowa Rada, tworząc nowy model badań, zabiega przede wszystkim o rzetelność i powszechność. Przystąpiliśmy do pracy nad badaniami telemetrycznymi z wielką troską o to, żeby już na wstępie zapewnić sobie udział wszystkich stron rynkowych w tym projekcie – tłumaczył.

W budżecie regulatora na 2018 rok zarezerwowano 15 mln zł na realizację badań telemetrycznych. Projekt ustawy budżetowej na 2019 rok zakłada przeznaczenie na ten cel 40 mln zł.

Badanie ma być realizowane w formule JIC (Joint Industry Committee). – Jesteśmy w bardzo zaawansowanych rozmowach nad stworzeniem takiego komitetu – zapewniał przewodniczący KRRiT. – Komitet w przyszłości będzie odpowiadał za badania – dodał. Do realizacji projektu powołana zostanie spółka Telemetria Polska – 100 proc. udziałów w niej ma mieć Skarb Państwa.

Witold Kołodziejski poinformował posłów, że nowe badania będą opierały się na dwóch komponentach: analizie zanonimizowanych danych z dekoderów telewizji kablowej i satelitarnej (obecnie prawie 1 mln gospodarstw domowych) oraz panelu, który docelowo ma objąć 10 tys. gospodarstw domowych. – To jest najdroższa część tego przedsięwzięcia – mówił o panelu.

– Oczekujemy również zaangażowania finansowego ze strony beneficjentów badań: nadawców, reklamodawców i domów mediowych – powiedział Kołodziejski.

(KOZ, 24.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.