"Newsweek" nawiązał do grafiki "Time", social media krytykują
Wydawca "Newsweek Polska" nawiązuje do wydań "Time" z Donaldem Trumpem na okładce z lutego 2017 roku, kwietnia 2018 roku oraz do najnowszego, które ukaże się 3 września (fot. okładki)
W poniedziałek 27 sierpnia do kiosków trafił nowy numer "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) z okładką nawiązującą do trzech wydań amerykańskiego "Time" (Time Warner Inc.). W mediach społecznościowych zarzucono tygodnikowi plagiat.
Najnowsze wydanie "Newsweek Polska" oprócz czerwonej ramki ma także pomniejszone logo. Na okładce jest premier Mateusz Morawiecki stylizowany na prezydenta Donalda Trumpa.
Wydawca tłumaczy, że zmiany są "jednorazowym zabiegiem artystycznym".
- Okładka najnowszego "Newsweeka" jest wymownym i kontekstowym nawiązaniem do trzech charakterystycznych okładek magazynu "Time". W bieżącym wydaniu także piszemy o Donaldzie Trumpie oraz o analogiach do sytuacji politycznej w Polsce – mówi Anna Kaczmarska, dyrektor wydawnicza segmentu treści premium w Grupie Onet-RAS Polska.
Wydawca nawiązuje do wydań "Time" z Donaldem Trumpem na okładce z lutego 2017 roku, kwietnia 2018 roku oraz do najnowszego, które ukaże się 3 września. W mediach społecznościowych zarzucono tygodnikowi plagiat.
- W działaniu "Newsweeka" widzę świadome nawiązanie do amerykańskiej okładki. A że od wieków, jeśli chodzi o grafikę użytkową, stosuje się pewien rodzaj świadomego cytatu, to nie widzę tu kontrowersji – komentuje Marek Trojanowski, grafik i autor makiet prasowych.
(JOK, 28.08.2018)