Łukasz Gumowski: Marki powinny być z piłkarzami (opinia)

Łukasz Gumowski, creative partner i wiceprezes zarządu agencji Plej (fot. materiały prasowe)
Łukasz Gumowski, creative partner i wiceprezes zarządu agencji Plej:
Profesjonalne marki w swoich strategiach uwzględniają różne scenariusze i są przygotowane zarówno na zwycięstwo, jak i przegraną sponsorowanej drużyny. Marki, które w kampaniach marketingowych odwołują się takich wydarzeń jak mundial, których wyników meczów nie da się przewidzieć, mają zaplanowaną odpowiedź na różne warianty występów biało-czerwonych i różne aktywności swoich ambasadorów. Zależnie od wyniku, marketerzy wybierają wcześniej opracowany scenariusz. Zmiana strategii w tym momencie nic dobrego by nie przyniosła. Marka jest ze swoim ambasadorem i ze swoją drużyną na dobre i na złe, a lojalność oraz wsparcie, także w trudnych momentach, jest dużo lepszym wyjściem z sytuacji niż poddanie się i wycofywanie.
Potencjał reklamowy piłkarzy w naturalny sposób będzie teraz niższy, ponieważ społeczeństwo jest rozczarowane wynikiem. Jednak do kolejnych mistrzostw wszystko się może zmienić. To jest sport, raz się przegrywa, a raz wygrywa. Po kolejnej wygranej naszej reprezentacji, sytuacja się zmieni, bo Polacy kochają piłkę nożną i wierzą w biało-czerwonych. Na następnym mundialu znowu będziemy trzymać kciuki za naszych.
(25.06.2018)
