Agora sprzedała akcje w Stopklatce
Wcześniej Agora sprzedała Discovery Polska naziemny kanał Metro (fot. Agora)
Kino Polska TV SA nabyła od Agory SA jej akcje w Stopklatce SA, nadawcy telewizji naziemnej Stopklatka TV. Tym samym Agora wycofała się z rynku telewizyjnego.
Kino Polska TV za 41,14 proc. akcji Stopklatki zapłaci Agorze 32,17 mln zł i tym samym będzie mieć łącznie 82,64 proc. akcji w spółce, do której należy kanał. Kino Polska TV na sfinansowanie transakcji zaciągnęła kredyt inwestycyjny w Banku Zachodnim WBK SA.
Agora była akcjonariuszem Stopklatki od marca 2014 roku (do Kino Polska TV dotychczas należało 41,5 proc.). Stopklatka TV nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. W 2017 roku miała 0,94 proc. udziału w rynku (1 proc. w grupie komercyjnej).
Wcześniej Agora sprzedała Discovery Polska naziemny kanał Metro, który w grudniu 2016 roku zadebiutował na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
(KOZ, 14.06.2018)