Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zapinamypasy.pl to było dobre radio, ale źle przemyślany biznes

Strona internetowa radia jeszcze działa, ale wkrótce zostanie zamknięta (Screen: Zapinamypasy.pl)

Internetowe radio sportowe Zapinamypasy.pl po czterech miesiącach zakończyło nadawanie. Taką decyzję podjął właściciel. Posunięciem zdziwieni są dziennikarze sportowi - zwłaszcza że stało się to na kilka dni przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata w piłce nożnej.

- Projekt biznesowo się nie składa - mówi prezes Remes Sport Bartosz Remplewicz, który zainwestował w projekt. - Budowany dział handlowy nie rozwinął się w takim kierunku, jakiego bym oczekiwał. Kilka osób próbowało i nikt nie osiągnął sukcesu w tej dziedzinie. Polegliśmy przede wszystkim na tym polu - tłumaczy.

W komunikacie prasowym Bartosz Remplewicz stwierdził, że to dla niego trudna decyzja. "Wiele osób nam zaufało. Ale jestem biznesmenem, który działa na rynku od wielu lat i jak każdy inwestor muszę kierować się interesem firmy. Niestety, projekt choć rozwijał się merytorycznie, jestem bardzo zadowolony z poziomu, jaki osiągnęło radio, nie spinał się pod względem finansowym" - skomentował.

Remplewicz, w dniu startu Zapinamypasy.pl, pytany o koszty uruchomienia radia mówił: "To projekt, który zamyka się w granicach miliona. Przy optymistycznej wersji myślę, że na zero wyjdziemy w ciągu od trzech do sześciu miesięcy, a w scenariuszu optymalnym – po minimum roku". Przyznał, że wszystkie jego biznesy są ryzykowne. "Hotel w Opalenicy też. Każdy mówił, żeby otworzyć w górach albo nad morzem. Są dwie szkoły: korporacyjna – dużo papierów, pieniędzy oraz rodzinna – swoje pieniądze dziesięć razy obrócone i swoja intuicja" - wyjaśniał.

Andrzej Twarowski poprawił słuchalność

- Bardzo ubolewam, że projekt nie będzie kontynuowany, bo w ostatnich dniach mieliśmy najlepsze od początku działalności wyniki słuchalności - mówi Robert Małolepszy, redaktor naczelny rozgłośni. Andrzej Twarowski, który z początkiem czerwca dołączył do zespołu Zapinamypasy.pl (po zakończeniu okresu konkurencji po odejściu z Canal+) komentuje: - W mojej głowie zrodził się pomysł. Zaraził się nim mój kolega, który wykładał pieniądze. Niestety okazało się, że projekt nie przynosi pieniędzy i uznał, że to jest moment, żeby zamknąć.

Decyzją właściciela Zapinamypasy.pl zdziwiony jest Michał Pol, dyrektor programowy sportu w Grupie Onet-RAS Polska. - Andrzej Twarowski wreszcie uwolnił się od zakazu konkurencji i byłem przekonany, że jego pojawienie się w Zapinamy.pl pozwoli radiu na nowe otwarcie. Zbliża się mundial, a to dla takiego radia idealny moment na wzrost. Pod względem merytorycznym radio stało bardzo wysoko od początku, ale o jego zamknięciu zdecydowały względy biznesowe. Może popełniono jakieś błędy przy planowaniu tego projektu? - zastanawia się Pol.

Zdaniem Michała Pola sukces radia Weszło FM nie przyczynił się do zamknięcia Zapinamypasy.pl. - Oba radia miały zupełnie różnych słuchaczy. W przypadku Weszło FM za projektem stoi duży portal, a rozgłośnia jest elementem większej całości - uważa Pol i dodaje: - W Zapinamypasy.pl pracowało wielu utalentowanych dziennikarzy, zarówno tych już znanych, jak i dużo kreatywnej młodzieży. Powinni poradzić sobie na rynku.

Najsłabszym punktem Zapinamypasy.pl był właściciel

Zamknięcie radia na kilka dni przed mundialem dziwi również Pawła Wilkowicza, dziennikarza Sport.pl. - Z drugiej strony rozumiem też właściciela, który nie chce dopłacać z własnych pieniędzy do projektu, w który stracił wiarę. Skoro dziś wiadomo, że projekt przyniesie straty, to ich ograniczenie jest dla mnie logicznym wyjściem - tłumaczy Wilkowicz.

"Od początku powtarzałem, że najsłabszym punktem @zapinamypasy jest właściciel. Media to bardzo trudna branża, inwestor musi być stabilny i z wizją" - napisał na Twitterze Grzegorz Nawacki, wicenaczelny "Pulsu Biznesu". Dziennikarz Radia Zet Konrad Piasecki skomentował: "Ależ to niepoważne. Zwijać projekt medialny po 4 miesiącach? Ktoś serio liczył na to, że jest w stanie zacząć na nim tak szybko zarabiać?".

Twórca Weszlo.com Krzysztof Stanowski nie chce komentować tej sprawy. - Zapewniam tylko, że my się nie zamykamy, wszystko u nas OK - zaznacza.

Zapinamypasy.pl rozpoczęło nadawanie 1 lutego 2018 roku. Redaktorem naczelnym stacji został były wieloletni dziennikarz radiowej Trójki Michał Gąsiorowski (odszedł po dwóch miesiącach), a wicenaczelnym - Mikołaj Kruk (wcześniej Radio Zet). Zespół liczył 20-30 osób. 

(KOZ,PAZ, 06.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.