Snapchat wprowadza sześciosekundowe reklamy, których nie można pominąć

(fot. Pixabay.com)
Snap, właściciel aplikacji Snapchat, rozpoczął w Stanach Zjednoczonych testy nowego formatu reklamowego wideo. Użytkownicy wyświetlający materiały zamieszczane w sekcji Shows będą zmuszani do oglądania sześciosekundowych spotów.
W odróżnieniu od innych reklam wyświetlanych w popularnej aplikacji, nowe spoty wyświetlane w trakcie pełnoekranowych Snapchat Shows (programów od profesjonalnych partnerów, zazwyczaj 3-5 min długości) nie mogą być pomijane. Po kliknięciu na reklamę ujawnia się jedynie pasek informujący o pozostałej długości spotu. Pierwsze tego typu reklamy poświęcone są premierom kinowym oraz gadżetom, np. smartfonom.
Doniesienia o planowanym przymuszeniu użytkowników do oglądania reklam pojawiły się jeszcze na początku kwietnia tego roku. Wcześniej wszystkie reklamy w Snapchacie można było pominąć natychmiast po ich rozpoczęciu (według największych reklamodawców średnio użytkownicy robili to już po ok. 1 sek). Wprowadzona w poniedziałek zmiana nie wpłynie na materiały publikowane przez zwykłych użytkowników.
W pierwszym kwartale 2018 roku Snap wygenerował przychody w wysokości 230,7 mln dolarów - więcej niż przed rokiem, wciąż poniżej przewidywań analityków. Wolniejszy był również przyrost liczby użytkowników. Z aplikacji korzysta obecnie 191 mln osób na całym świecie. Od ogłoszenia wyników kwartalnych 1 maja 2018 roku notowania Snapa na giełdzie NYSE utrzymują się na poziomie ok. 10-11 dol. za akcję - najgorszym w historii spółki.
(MK, 16.05.2018)
