Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 04, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tylko kilkanaście z Top 100 kanałów na YouTube prowadzą kobiety

Taką strukturę płci w pierwszej setce kanałów na YouTube może tłumaczyć fakt, że ponad połowa to kanały gamingowe, gdzie kobiet jest zdecydowanie mniej

Na sto największych kanałów na polskim YouTube tylko 14 prowadzą kobiety – wynika z analizy firmy Sotrender przygotowanej dla "Presserwisu".

W pierwszej dziesiątce kanałów, które mają najwięcej subskrypcji, nie ma ani jednego kanału prowadzonego przez kobietę. Liderem zestawienia jest prowadzony przez Sylwestra Wardęgę kanał SA Wardega (3,6 mln subskrypcji), za nim jest należący do Karola Gązwy kanał Blowek (3,5 mln) i Remigiusza Wierzgonia kanał ReZigiusz (3,1 mln). Kolejne są: AbstrachujeTV, Stuu, 5 Sposobów na…, Naruciak, IsAmUxPompa, Multi, izak LIVE.

Pierwszy kanał prowadzony przez kobiety jest na 18. pozycji - to Beksy (1,4 mln subskrypcji), a prowadzą go Ola Nowak i Nadia Długosz. Na miejscu 33. jest kanał Red Lipstick Monster (1,2 mln subskrypcji) należący do Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu. A na 39. miejscu jest kanał Zuzanna Borucka (1,1 mln subskrypcji).

W pierwszej setce najpopularniejszych kanałów na YouTube prowadzonych przez kobiety są także: Szparagi, Magdalena Maria Monika, Agnieszka Grzelak Vlog, Stylizacjetv, Littlemooonster96, GramPaula, Agnieszka Grzelak Beauty, Emce kwadrat, GlamPaulaTV, O Matko i Córko, Adrianna Skon.

- Może to wynikać z natury medium, gdyż influencerki wiodą prym w blogach i na Instagramie. Na YouTube kobiety radzą sobie doskonale poza najpopularniejszymi kategoriami - komentuje tak małą liczbę kobiet wśród największych twórców YouTube Kamil Bolek, dyrektor marketingu LifeTube. I zwraca uwagę, że ponad połowę z pierwszej setki zestawienia najpopularniejszych kanałów stanowią kanały gamingowe bądź takie, które zaczynały od gamingu, oraz kanały hiphopowe, a w tych kategoriach (zarówno wśród twórców, jak i widzów) kobiet jest zdecydowanie mniej.

(IKO, 04.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.