UOKiK wyjaśnia, czy w SKM SAR mogło dojść do naruszenia ustawy antymonopolowej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyjaśnia, że nie prowadzi audytu w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Prowadzi przeszukanie. - To sprawa wyjaśniająca, a nie przeciwko - tłumaczy Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.
W odniesieniu do informacji z "Presserwisu" z 28 lutego na temat audytu przeprowadzanego w SKM SAR Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa UOKiK, informuje, że są to "działania związane z prowadzonym postępowaniem wyjaśniającym, które ma wstępnie wyjaśnić, czy w związku z koordynacją zachowań podmiotów działających na rynku agencji brandingowych i marketingowych mogło dojść do naruszenia ustawy antymonopolowej".
Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Agencji Reklamowych SAR, podkreśla, że nie ma ze strony UOKiK żadnych dodatkowych wyjaśnień na temat prowadzonych działań urzędu. - Na moje pytania dostałem odpowiedź, że to sprawa wyjaśniająca, a nie przeciwko. W związku z tym że SKM SAR nie jest stroną w tym postępowaniu, nie mogę dostać dodatkowych informacji - mówi Tyszkiewicz.
Prezes UOKiK prowadzi od 20 lutego br. postępowanie dotyczące przede wszystkim zasad organizowania bezpłatnych przetargów i uczestnictwa w tych przetargach oraz działania i wykorzystywania platformy przetargowej, a także funkcjonowania Klubu Brand Design.
- Przeszukiwane są pomieszczenia i dokumenty - dodaje Cieloch. Nie podaje, kiedy przeszukanie się skończy i kiedy można spodziewać się informacji na temat jego wyników.
(AMS, 01.03.2018)
