Wypłaty honorariów za "Reset"  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Marketing wspierający LGBT i równość wciąż kontrowersyjny  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Cennik TVN na sierpień  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wypłaty honorariów za "Reset"  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Marketing wspierający LGBT i równość wciąż kontrowersyjny  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Cennik TVN na sierpień  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wypłaty honorariów za "Reset"  |  Agencja 5BONSAI wygrała przetarg  |  Marketing wspierający LGBT i równość wciąż kontrowersyjny  |  Multimedia Polska zmienia model biznesowy  |  Yieldbird Agory na minusie  |  Spółka Inbornmedia  |  Cennik TVN na sierpień  |  Jaki program będzie nadawany w paśmie "Milionerów"?  |  MTV nie rezygnuje  |  Wydawca "Nowej Trybuny Opolskiej"  |  Program w TVN Siedem od końca sierpnia  |  Kampania dla Mlekpolu  |  Pięć agencji w przetargu  |  Rzecznik prasowy GIS  |  Sto pytań do Disneya i Reliance w sprawie ich fuzji  |  Hunter Biden wycofuje pozew przeciwko Fox News  |  Dziennikarka Radia Wolna Europa skazana w Rosji na sześć i pół roku więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Na świecie spadła sprzedaż smartfonów, ale nie w Polsce

Pixabay

W czwartym kwartale 2017 roku na świecie sprzedano 408 mln smartfonów, co oznacza, że ich sprzedaż spadła o 5,6 proc. w stosunku do ubiegorocznych wyników. Liderem jest Samsung, który sprzedał ponad 74 mln urządzeń (spadek o 3,6 proc.). Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska, zaznacza jednak, że spadki nie dotyczą wszystkich krajów. - Rynek w Polsce ma się bardzo dobrze i w czwartym kwartale odnotowano wzrost sprzedaży smartfonów – mówi Krynicki.

Wzrostem sprzedaży smartfonów w Polsce może pochwalić się Huawei, które jednocześnie zanotowało globalny wzrost (na świecie sprzedano w IV kwartale ub.r. 43,9 mln smarftonów, czyli więcej o 7,6 proc.). - W ostatnich kwartałach konsekwentnie zwiększaliśmy udział w polskim rynku i jesteśmy dumni z naszych wyników. Nasz smartfon z najnowszej flagowej serii Huawei Mate – konkretnie model Mate 10 Lite, który miał premierę w czwartym kwartale zeszłego roku - był najlepiej sprzedającym się smartfonem w styczniu w Polsce – mówi Dorota Haller, CMO marketing, communications and digital director Huawei Consumer Business Group. 

Vadim Makarenko, redaktor naczelny serwisu BIQdata (Agora), uważa, że spadki sprzedaży smartfonów nie mają przełożenia dla rynku mediowego. - Dla wydawców nic strasznego to nie oznacza. Istotniejszy jest udział ruchu mobilnego, a jeśli ten rośnie, trzeba inwestować w nowe rozwiązania – mówi Makarenko. I dodaje: - Bezwzględnie wydawcy, którzy chcą być na czasie, powinni testować nowe ekrany, aby sprawdzić, jak ich treści prezentują się na nich.

Bartłomiej Pucek, head of mobile & digital Grupy Onet-RASP wskazuje na czynniki, które przyczyniły się do spadku sprzedaży smartfonów na świecie, czyli na spadek sprzedaży tych urządzeń w Chinach czy opóźnienie dostępności najnowszego modelu Apple – iPhone X. - Telefony są coraz lepsze, w związku z czym jest też coraz mniej odczuwalna różnica pomiędzy wymianą jednego smartfona na drugi – komentuje Pucek. 

(IKO, 25.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.