Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwisy informacyjne tracą widzów. Najwięcej "Wiadomości" i "Teleexpress"

(fot. pixabay.com)

W 2017 roku "Wiadomości" TVP 1 oglądało średnio 2,37 mln widzów, o ponad  560 tysięcy mniej niż w 2016 roku. Spadki zanotowały także: "Teleexpress" w TVP 1,  "Panorama" w TVP 2, "Fakty" TVN i "Wydarzenia" w Polsacie.      

"Teleexpress" w 2017 roku śledziło 2,39 mln widzów i - rok do roku - program stracił 602,1 tysięcy widzów. Spadki zanotowała także "Panorama", którą w 2017 roku oglądało średnio 1,22 mln widzów (spadek o 165,8 tys.). Od końca sierpnia br. programy informacyjne TVP 1 i TVP 2 pokazywane są jednocześnie w TVP Info. "Fakty" TVN w 2017 roku oglądało średnio 2,83 mln widzów (spadek o 121,6 tys.). "Fakty" w TVN 24 BiS oglądało średnio 166,4 tys. widzów (wzrost o 6 tys.). "Wydarzenia" w telewizji Polsat oglądało średnio 1,96 mln widzów (spadek o 96 tys.). "Wydarzenia" w Polsat News oglądało średnio 124,4 tys. widzów (spadek o 1,72 tys.). W Polsat News 2 "Wydarzenia" w 2017 roku oglądało średnio 32 tys. widzów (spadek o 7,22 tys.).

Spośród telewizji informacyjnych w 2017 roku najwyższy udział w rynku osiągnął TVN 24 - 4,27 proc. (wzrost z 3,81 proc. w 2016 roku). Rok do roku wyniki poprawiły: TVP Info - z 3,26 proc. do 3,83 proc., Polsat News - z 1,11 proc. do 1,14 proc., TVN 24 BiS - z 0,36 proc. do 0,38 proc. i Polsat News 2 - z 0,12 proc. do 0,14 proc. Udział zmniejszyły: Superstacja - z 0,25 proc. do 0,2 proc. i TV Republika - z 0,11 proc. do 0,08 proc. W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) TVN 24 uzyskał 2,39 proc. (wzrost z 2,28 proc.), TVP Info - 1,4 proc. (wzrost z 1,26 proc.), Polsat News - 1,14 proc. (wzrost z 0,75 proc.), TVN 24 BiS - 0,3 proc. (wzrost z 0,25 proc.), Superstacja - 0,08 proc. (wzrost z 0,07 proc.), Polsat News 2 - 0,07 proc. (spadek z 0,08 proc.), a TV Republika - 0,03 proc. (spadek z 0,06 proc.).

Press

Dane: Nielsen Audience Measurement

Ekspertów nie dziwią spadki oglądalności programów informacyjnych. - Widzowie są wyczerpani tematyką polityczną. Przeciętny odbiorca telewizji coraz częściej szuka rozrywki bądź tematów uniwersalnych - wyjaśnia prof. Krystyna Doktorowicz, medioznawczyni z Uniwersytetu Śląskiego. Natomiast prof. Jacek Dąbała, medioznawca z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, zauważa, że zmieniają się przyzwyczajenia. - Nawet wierny widz w czasie serwisu informacyjnego częściej decyduje się na ulubiony serial na innym kanale. Serwis obejrzy później np. w serwisie VoD - stwierdza Dąbała.

Krystyna Doktorowicz i Jacek Dąbała zwracają uwagę, że spore spadki oglądalności "Wiadomości" i "Teleexpressu" związane są z faktem, iż programy te są utożsamiane z polityką informacyjną rządu. - Określenie, które obecnie wraca do łask w odniesieniu do telewizji publicznej to "propaganda". Na porządku dziennym jest tam zły warsztat dziennikarski, przemilczanie wydarzeń, stałe mieszanie informacji z komentarzem i nadinterpretacja - stwierdza Doktorowicz. - To nie jest warsztat najwyższej próby i zniechęca nawet wiernych widzów - dodaje Dąbała.
Dane: Nielsen Audience Measurement. (Mackuch)

(a,d, 07.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.