Pół tysiąca akredytacji na przyjazd księcia Williama i księżnej Kate
Książę William i księżna Kate (fot. tsaiproject / wikipedia.org / lic. CC2.0)
Od 17 do 19 lipca br. media będą relacjonowały przebieg wizyty księcia i księżnej Cambridge w Polsce. Ambasada brytyjska udzieliła ponad 500 akredytacji.
17 lipca br. książę William i księżna Kate wylądują w Warszawie, 18 lipca odwiedzą Gdańsk, a 19 lipca wylecą z Polski. W sumie brytyjska ambasada udzieliła ponad 500 akredytacji. Obsługa medialna wizyty księcia i księżnej Cambridge rozpocznie się w Pałacu Prezydenckim w poniedziałek 17 lipca. Dziennikarze powinni pojawić się w centrum prasowym między godz. 12 a 13, para książęca przybędzie po 14.
Ekipy medialne dostały z Kancelarii Prezydenta RP wytyczne, że nie mogą się spóźnić. Ponadto zdjęcia mogą robić wyłącznie akredytowani fotografowie i operatorzy kamer. Przedstawiciele mediów zostali poproszeni także o dostosowanie stroju do okoliczności.
Wizytę pary książęcej będą relacjonować największe serwisy i portale.
- Gazeta.pl oprócz klasycznej relacji na żywo zaproponuje użytkownikom także bardziej pogłębione treści. Wśród nich znajdą się m.in teksty o obecności książęcej pary w Gdańsku i na terenie byłego obozu koncentracyjnego Stutthof, rozmowa z przedstawicielami polskiej arystokracji, analiza kosztów utrzymania brytyjskiej monarchii oraz komentarz specjalisty ds. protokołu dyplomatycznego dr. Janusza Sibory. Planowany jest także quiz na temat relacji polsko-brytyjskich, galerie zdjęć na stronie głównej portalu, które szczegółowo będą prezentować obecność książęcej pary w Polsce - mówi Nina Graboś, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Agorze.
Relacje na żywo planowane się na stronach Plotek.pl, SE.pl oraz Fakt24.pl. Wizytę, zarówno w Warszawie i Gdańsku, obsłużą kamery i reporterzy Wirtualnej Polski. - Będziemy robić relacje live na Facebooku. Na stronie głównej poświęcimy temu wydarzeniu specjalny box - mówi Elwira Piwowarska, sekretarz redakcji Wirtualnej Polski.
Plany wydawnicze związane z wizytą książęcej pary ma Wydawnictwo Burda. - Wizytę będziemy relacjonować w naszych serwisach online i na łamach naszych magazynów – mówi Magdalena Kieferling, head of communications z Wydawnictwa Burda.
(JOK, EMKA, 17.07.2017)