Zmiany w Ruchu  |  Minister Sprawiedliwości spotka się z mediami  |  KRRiT przedstawia polityków PiS jako bohaterów  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Zoom TV osiągnął rentowność  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zmiany w Ruchu  |  Minister Sprawiedliwości spotka się z mediami  |  KRRiT przedstawia polityków PiS jako bohaterów  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Zoom TV osiągnął rentowność  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zmiany w Ruchu  |  Minister Sprawiedliwości spotka się z mediami  |  KRRiT przedstawia polityków PiS jako bohaterów  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Zoom TV osiągnął rentowność  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy za dostęp do jednego kanału telewizyjnego gotowi są płacić 1-5 zł

43 proc. internautów w Polsce uważa, że w naszym kraju jest za dużo kanałów telewizyjnych - wynika z badania przeprowadzonego dla firmy PwC. 75 proc. badanych chciałoby samemu wybierać kanały, które dostają od operatorów w pakiecie. Prawie 60 proc. chce dostępu do wybranych programów, a nie kanałów.

Badanie PwC na temat tego, jak rewolucja cyfrowa zmienia rynek wideo, przeprowadzono na polskich internautach w wieku powyżej 18 lat. 45 proc. badanych zadeklarowało, że większość treści telewizyjnych ogląda na żywo lub premierowo. Dla 48 proc. duży wpływ na wybór serwisu telewizyjnego ma fakt, czy są to jego własne produkcje. Najważniejsze jest to dla osób w wieku 25-39 lat (53 proc.), a najmniej ważne dla osób powyżej 55. roku życia (35 proc.).

Najwięcej badanych internautów chciałoby, aby w pakiecie telewizyjnym, który wybrali, było od 10 do 15 różnych kanałów (33 proc.). Za jeden kanał najchętniej zapłaciliby od 1 do 5 zł (tak wskazało 49 proc. badanych).

33 proc. respondentów uważa, że za treści wideo w sieci nie powinno się płacić w ogóle. 61 proc. z nich woli obejrzeć reklamy, niż zapłacić za treści - im młodszy użytkownik, tym ta tendencja jest większa. Wśród osób w wieku 18-24 lat 78 proc. woli oglądanie reklam od płacenia, a wśród osób powyżej 55. roku życia - 46 proc.
73 proc. badanych jest w stanie obejrzeć na telewizorze przed materiałem wideo dwie lub trzy reklamy, a 6 proc. nie toleruje ich wcale. Tolerancja spada wraz ze zmniejszaniem się ekranu - na telefonach komórkowych dwie lub trzy reklamy gotowe jest obejrzeć 43 proc. badanych, a w ogóle ich nie chce 22 proc.

Wśród serwisów z wideo online, z jakich korzystają badani, najpopularniejszy jest YouTube (74 proc. badanych z niego korzysta), dalej są Ipla (45 proc.) i Player.pl (33 proc.). Badanie przeprowadzono metodą CAWI na tysiącu polskich internautów w grudniu 2016 roku.

(JM, 22.03.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.