Zmiany w serwisie Wyborcza.pl oceniane pozytywnie
![](/images/contents/photo_46028_1476685319_big.jpg)
Nowa odsłona Wyborcza.pl
W niedzielę 16 października br. uruchomiona została nowa wersja serwisu Wyborcza.pl (Agora SA). Przedstawicielom branży serwis się podoba.
W niedzielę 16 października br. uruchomiona została nowa wersja serwisu Wyborcza.pl (Agora SA). Przedstawicielom branży serwis się podoba.
Strona główna Wyborcza.pl została podzielona na trzy kolumny. Środkowa zawiera osiem podstawowych sekcji, z których najistotniejszą jest wybór najważniejszych informacji z kraju i ze świata, uaktualnianych przez wszystkie zespoły redakcyjne „Gazety Wyborczej”. Prawa kolumna to sekcja z opiniami i komentarzami, wyraźnie oddzielona od informacji z kraju i ze świata. Natomiast lewą kolumnę wypełniają listy od czytelników i internautów oraz informacje o istotnych wydarzeniach i akcjach społecznych wspieranych lub inicjowanych przez „GW”.
- Nowy układ strony głównej ma podkreślać różnorodność treści tworzonych przez redakcję dziennika oraz pozwalać na ich lepszą ekspozycję. Dużo mocniej niż do tej pory akcentuje tematy związane ze stylem życia i porady praktyczne - informuje Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.
Zmiany zostały wprowadzone za pomocą nowego edytora do tworzenia treści, przygotowanego przez zespół technologii w Agorze. Przy wprowadzaniu zmian zespół Wyborcza.pl współpracował z agencją Artegence.
- Staraliśmy się, żeby było ładnie i funkcjonalnie, a jednocześnie byśmy mogli publikować zarówno większe materiały, jak i materiały wideo, infografiki i fotogalerie. Chcieliśmy, aby to wszystko odbiorca dostał w nowoczesnej formie - mówi Roman Imielski, redaktor naczelny Wyborcza.pl.
- Nowa odsłona serwisu Wyborcza.pl podoba mi się - ocenia Przemysław Pająk, założyciel i redaktor naczelny serwisu Spidersweb.pl. - Jest jednocześnie nowocześnie i klasycznie. Przy wszystkich tych zmianach widać ciągłość z poprzednimi wersjami serwisu. Nie jest tak, że kupiono jakiś szablon za granicą i na nim się pracuje. Na uwagę zasługuje ładna szata graficzna i przejrzystość w układzie treści. Serwis dobrze się dopasowuje do różnych urządzeń: w zależności od tego, czy oglądamy go na laptopie, tablecie lub smartfonie, układy kolumn zmieniają się płynnie i bez straty dla treści.
- To dobra zmiana - komentuje Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onet.pl. - Wydaje się, że ma ona służyć bardzo mocnemu uwypukleniu newsa na stronie. I to się udaje. Wchodząc tam, nie mamy wątpliwości, że jest to internetowy serwis gazety. Jeśli miałbym zgłaszać jakieś uwagi, to może tylko tę, że z powodu mniejszej ilości grafiki czasami gubię się przy przeglądaniu i nie wiem, w jakiej sekcji serwisu jestem - mówi.
Zmiany w wydawanym przez Agorę serwisie są częścią restrukturyzacji przeprowadzanych w spółce.
(JK, 17.10.2016)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)