Ruszył Silesion.pl Kamila Durczoka
![](/images/contents/photo_45869_1475474673_big.jpg)
W poniedziałek rano w internecie zadebiutował nowy serwis Silesion.pl - to projekt Kamila Durczoka, byłego dziennikarza TVN. ”Więcej niż portal” - brzmi hasło serwisu.
Silesion.pl jest poświęcony wydarzeniom na Śląsku. Serwis ma promować ten region. Strona podzielona została na działy: News, Zdrowie, Turstyka, Lifestyle, Kultura i Wideo. Serwis ma układ kafelkowy. Stawia na duże zdjęcia.
![Press](/images/contents_blocks/photo_91224_1475474977_big.jpg)
(fot. silesion.pl)
Kamil Durczok podczas uroczystej premiery serwisu w sobotę mówił, że Silesion.pl zrodził się z miłości do Śląska. ”Projekt, który ma pokazywać Śląsk takim, jakim jest on dzisiaj. Śląsk, który dla wielu milionów ludzi tu żyjących, pracujących, mieszkających, ale także dla milionów w całym kraju jest fantastycznym miejscem na Ziemi” – tłumaczył Durczok. ”Pomyśleliśmy sobie, że w tym regionie trzeba stworzyć nowe medium. Takie, które autentycznie, prawdziwie, szczerze, czasem do bólu szczerze, będzie opowiadało o tym co nas otacza. Było dla nas właściwie od początku jasne, że to medium musi się mieścić w sieci. Że internet jest przestrzenią wolnością. Wolność dla nas, tutaj na Śląsku ma wymiar szczególny” – opowiadał.
”Silesion – coś więcej niż portal internetowy i coś mniej niż normalna telewizja. Projekt skrojony pod potrzeby internauty, który ma specyficzną wrażliwość” - zapowiada Kamil Durczok w rozmowie z „Newsweek Polska”.
Silesion.pl prowadzi założona przez Kamila Durczoka spółka Coal Minders. Durczok do współpracy szukał ”młodych, błyskotliwych, ambitnych, dynamicznych pasjonatów mediów, którzy doskonale poruszają się w sieci i posiadają konta na przynajmniej trzech portalach społecznościowych”. Wybranych zostało 20 osób, większość z niewielkim doświadczeniem dziennikarskim. Jednak - jak piszemy w najnowszym wydaniu ”Press” - są i doświadczeni, np. Maria Zawała, która w 2014 roku wraz z Karolem Gruszką odbierała nagrodę Grand Press Digital dla ”Dziennika Zachodniego” za ”wzorcowe wykorzystanie najnowszych narzędzi cyfrowych w pracy regionalnych dziennikarzy”. Karol Gruszka też przeszedł z ”Dziennika Zachodniego” do zespołu Durczoka. Dziennikarze ze Śląska opowiadają, że do nowego projektu dostali się także ludzie, którzy wcześniej pracowali w stacji TVS, dziennikarze z gazet lokalnych i blogerzy.
Debiut serwisu poprzedziła kampania teaserowa na Śląsku - na billboardach Kamil Durczok występował na biało-czerwonym tle.
(KOZ, 03.10.2016)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)