„Tamta dziewczyna” wciąż liderem na polskim YouTube
Teledysk „Tamta dziewczyna” Sylwii Grzeszczak był najczęściej oglądanym materiałem na polskim YouTube w sierpniu 2016 roku – wynika z raportu firmy Sotrender.
Klip muzyczny „Tamta dziewczyna” (opublikowany w maju br. na kanale Sylwia Grzeszczak) miał w sierpniu 9,244 mln odsłon. Jest to mniej niż w lipcu, gdy klip wyświetlano 11,6 mln razy. Wynik ten pozwolił jednak utrzymać pozycję lidera na polskim YouTube. Teledysk ten w miał sierpniu 2,5 tys. komentarzy i 35,6 tys. polubień.
Dalej w zestawieniu były także teledyski polskich wykonawców: „Error” Natalii Nykiel (kanał NataliaNykielVEVO) – 6,4 mln odsłon i „Przez twe oczy zielone” zespołu Akcent (kanał Disco Polo Lajf) – prawie 3,9 mln odsłon.
Najwięcej subskrybentów na polskim YouTube miały kanały: SA Wardega – 3,5 mln subskrypcji, Abstrachuje TV – 2,4 mln i Rezigiusz – 2,2 mln.
Najwięcej odsłon ma kanał Step Records – 38,4 mln. Dalej są: AbstrachujeTV (22,7 mln odsłon), Disco Polo Lajf (19,3 mln), Prosto TV (18,1 mln). Na piątym miejscu oznaczony jako nowość w zestawieniu firmy Sotrender uplasował się Marcin Malczyński z liczbą odsłon wynoszącą prawie 17,5 mln. Youtuber uczestniczy w Akademii Video, projekcie Grupy Onet skierowanym do młodych osób chcących nagrywać filmy w internecie, który ruszył wiosną ub.r. W maju ub.r. Malczyński miał zaledwie 1 tys. subskrypcji, a obecnie - ponad 661 tys.
Spośród kanałów należących do tradycyjnych telewizji najwięcej subskrybentów mają: Tvn.pl – 298,8 tys., Disney Channel Polska – 273,5 tys. subskrypcji, iTVP – 223,3 tys. Tylko w sierpniu najwięcej odsłon miał kanał Tvn.pl – 14,3 mln.
W kategorii kanałów związanych z prasą najpopularniejszy jest "Ale Historia" – 51,2 tys. subskrypcji, a najwięcej odsłon miał w lipcu kanał Idzpodprad (należy do miesięcznika społeczno-politycznego "Idź pod Prąd") - 1,3 mln.
(IKO, 23.09.2016)