Połowa tygodników społeczno-politycznych poprawiła wyniki w pierwszym półroczu 2016
W pierwszym półroczu 2016 roku pięć tygodników społeczno-politycznych poprawiło sprzedaż względem tego samego okresu ub.r. Segment ten zmalał jednak o 2,56 proc. - średnia sprzedaż łączna dziesięciu tworzących go tytułów wyniosła 880 105 egz.
W okresie od stycznia do czerwca br. średnia sprzedaż „Polityki” (Polityka) wzrosła o 1,05 proc., do 119 881 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wyższą sprzedaż zanotował również "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) – o 2,46 proc., do 113 939 egz. (tytuł ten zwiększył nakład o 6,76 proc., do 181 935 egz.). Dalej w zestawieniu był tygodnik „W Sieci” (Fratria), którego średnia sprzedaż wyniosła 74 463 egz. (spadek o 1,26 proc.).
Najwięcej, o ponad 8 proc., zwiększył sprzedaż „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny) – wzrost o 8,73 proc., do 20 440 egz. Jednocześnie tytuł ten zwiększył nakład o 2,16 proc., do 40 137 egz.
Sprzedaż poprawił również „Tygodnik do Rzeczy” (Orle Pióro) – o 6,84 proc., do 56 352 egz.
„Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) sprzedając średnio 37 950 egz. (wzrost o 2,31 proc.) wyprzedziła w zestawieniu tygodnik "Wprost" (AWR Wprost), który zanotował największy spadek sprzedaży - o 40,62 proc. Średnia półroczna sprzedaż „Wprost” wynosiła 26 124 egz. .
Sprzedaż "Tygodnika Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) to 282 383 egz. (spadek o 2,88 proc.), a "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) - 131 852 egz. (spadek o 4,06 proc.).
Copy: Sprzedaż tygodników
Create bar charts
(IKO, 19.08.2016)