Wzrosły wpływy reklamowe "Rzeczpospolitej", zmalały "Gazety Wyborczej"
Z danych cennikowych Kantar Media wynika, że w pierwszym półroczu br. wpływy reklamowe "Rzeczpospolitej" (Gremi Business Communication) wzrosły o ponad 26 proc., a "Gazety Wyborczej" (Agora SA) spadły o 16,5 proc.
Według danych Kantar Media liderem dzienników pod względem wpływów reklamowych (liczonych według cennika, czyli bez uwzględniania udzielanych klientom rabatów) pozostaje "Gazeta Wyborcza". Od stycznia do czerwca br. uzyskała ona 173,6 mln zł. To o 16,5 proc. mniej, niż w pierwszym półroczu ub.r. Kolejne miejsce w zestawieniu dzienników z największymi wpływami zajmuje "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) – 71,4 mln zł (spadek o 15,6 proc.). Aż o 26,2 proc. wzrosły cennikowe wpływy reklamowe "Rzeczpospolitej" (Gremi Business Communication) - do 60,8 mln zł. Zmniejszyły się wpływy "Super Expressu" (ZPR Media) – 58,5 mln zł (spadek o 1,4 proc.), a bezpłatny dziennik "Metrocafe.pl" (Agora), który do września ub.r. ukazywał się jako "Metro", zanotował wzrost o 5,8 proc. - do 45,8 mln zł.
(DR, 22.07.2016)